وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای طرح برونسپاری خدمات سیستم یکپارچه شهرسازی به دفاتر بخش خصوصی مزایای زیادی دارد که میتوان به توزیع نقاط سرویسدهی به شهروندان، کاهش سفرهای درون شهری، خلوتی دفاتر ارایه خدمات نسبت به سایتهای شهرسازی و برخوردهای محترمانهتر با اربابرجوع اشاره کرد.
وی با بیان اینکه با گسترش فرهنگ استفاده از فناوریهای نوین در میان شهروندان و توسعه زیرساختهای ارتباطی، نرمافزاری و سختافزاری در شهرداری اصفهان، امکان ارایه خدمات سیستم یکپارچه شهرسازی به صورت سلفسرویس به شهروندان فراهم شده است، تصریح کرد: این طرح که بر اساس تعاریف و استانداردهای موجود در دنیا تحت عنوان جمعسپاری (شهروند سپاری) طراحی شده، و با محوریت حضور شهروندان و استفاده از تلاش آنها است.
مدیر شهرسازی الکترونیک و برونسپاری شهرداری اصفهان گفت: با اجرای این طرح مراجعات شهروندان به شهرداری و دفاتر بخش خصوصی کاهش چشمگیری پیدا کرده و در بسیاری از موارد حذف مراجعه را به همراه داشته است، در واقع امکان انجام اقداماتی که کارمندان شهرداری یا دفاتر بخش خصوصی برای ارایه پاسخ به درخواستهای شهروندان در مکانهای مشخصی همچون نواحی شهرداری یا دفاتر بخش خصوصی در ساعات مشخصی از شبانه روز انجام میشد، با اجرای طرح برونسپاری خدمات سیستم یکپارچه شهرسازی توسط خود شهروندان و با استفاده از بستر اینترنت در ۲۴ ساعت شبانه روز انجام و سفرهای درون شهری شهروندان برای ثبت و پیگیری درخواست هایشان به شهرداری و دفاتر، حذف یا کاهش مییابد.
وی ادامه داد: کاهش زمان پاسخگویی، کاهش هزینه، عدم وابستگی به نیروهای تخصصی، تضمین کیفیت ارایه خدمات و توازن کاربران حرفهای و آماتور از مزایای مهم این طرح به شمار میرود.
مهدویان با بیان اینکه بازنگری، بهینهسازی و هوشمندسازی فرآیندهای صدور پروانه، گواهی و پاسخ های استعلام با محوریت شهروندان و رباتهای هوشمند یکی از مزیتهای اجرای طرح برونسپاری خدمات سیستم یکپارچه شهرسازی است، گفت: بازنگری، بهینهسازی و هوشمندسازی سرویسهای سیستم یکپارچه شهرسازی جهت استفاده شهروندان، طراحی و پیادهسازی واسط کاربری برای جمعسپاری خدمات، فرم ثبت مشخصات شهروندان و درخواست شناسه کاربری از سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد، اختصاص کارتابل ویژه برای استفاده شهروندان و دسترسی به محتویات پروندهها و امکان ثبت درخواست، اضافه کردن پرونده به کارتابل شهروندان توسط خودشان همراه با ارایه مستندات مورد نیاز در خصوص ملک مورد نظر از دیگر مزایای اجرای این طرح به شمار میرود.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح همچنین امکان دسترسی به محتویات پروندههای موجود در کارتابل نظیر اسناد موجود در آرشیو همراه با کنترل سطح دسترسی، ویرایش فرمهای اطلاعاتی پروندههای موجود درکارتابل شهروندان به صورت خوداظهاری، بارگذاری تصاویر اسکن شده از مستندات مربوط به پروندههای موجود در کارتابل و دستهبندی آنها، امکان ثبت یا اصلاح موقعیت مکانی پروندههای موجود در کارتابل و یا پرونده درخواستی جهت اضافهکردن در کارتابل شهروندان، امکان ثبت تراکنشهای کاربران و مشاهده کارهای انجام شده توسط آنها، امکان ثبت درخواستهای صدور پروانه، گواهی و پاسخ استعلام توسط شهروندان و امکان تعیین تاریخ و ساعت بازدیدهای کارشناسی و نقشهبرداری با استفاده از تقویم بازدیدهای کارشناسی شهرداری توسط شهروندان فراهم خواهد شد ...
مدیر شهرسازی الکترونیک و برونسپاری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اطلاعرسانی به کاربران در خصوص عملیات انجام شده با حسابهای کاربری آنان از طریق پیامک و یا ایمیل انجام میشود، اظهارکرد: امکان مشاهده گزارشهای کارشناسی و نقشه برداریهای انجام شده توسط شهروندان از طریق دسترسی به محتویات پروندههای موجود در کارتابل ایجاد شده، همچنین امکان نمایش گرافیکی گردشکارهای تعریف شده و وضعیت فعلی درخواست ثبت شده تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: در طرح برونسپاری خدمات سیستم یکپارچه شهرسازی، امکان دسترسی به ضوابط ساخت و ساز و تحلیل ضوابط ملک انتخاب شده، امکان محاسبه انواع عوارض و جرایم ساختمانی متعلق به درخواستهای ثبت شده توسط شهروندان و صدور فیش توسط آنها، امکان پرداخت الکترونیکی فیشهای صادره عوارض و جرایم ساختمانی، امکان صدور پیشنویس پروانه، گواهی و استعلام توسط شهروندان، امکان دریافت الکترونیکی پروانه، گواهی و پاسخهای استعلام توسط شهروندان و امکان ارزیابی، اعتبارسنجی و تایید دادههای وارد شده از طریق فرمهای خوداظهاری توسط کاربران سایت مونیتورینگ سیستم یکپارچه شهرسازی فراهم شده است.
نظر شما