به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول رکنی زاده صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بازیهای رایانهای در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: بازیهای رایانه ای میتواند به عنوان ابزاری برای تفکر خلاقانه و منطقی، نقش موثری در زندگی انسانها ایفا کند، مشروط بر اینکه کیفیت بر کمیت غلبه داشته باشد.
وی با بیان اینکه تمام فرایندهای یادگیری مبتنی بر منطق است، گفت: تحول تفکر انسان نیز از زمانی آغاز شد که انسانها به نحوه تفکر خود فکر کردند و همین امر زمینه تحول چرخه علم را در دنیا ایجاد کرد.
وی ادامه داد: کامپیوترها تجلی این منطق است، زیرا از زمانی که انسان توانست این تفکر را به ماشین آموزش دهد، ساز و کارهای علمی در دنیا تغییر یافت.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان عنوان کرد: رایانههای کوانتومی نیز بر اساس این منطق جدید فعالیت میکند، اما اگر بخواهیم در این عرصه تحولی ایجاد کنیم باید ذهنهای خود را تغییر دهیم، زیرا ذهن ما با منطق کلاسیک رشد کرده و تنها راه برون رفت از این چالش، آموزش کوانتوم از مهد کودک در افراد است.
رکنی زاده تصریح کرد: پیش از انقلاب سینما وجود داشت، اما پس از انقلاب توانستیم محتوای مناسب ذائقه انسانی را به وجود آورده و خود را در دنیا مطرح کنیم؛ بنابراین باید دید چه کسی محتوای بازی های رایانهای را تعیین میکند.
به گزارش ایمنا، سومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی «بازیهای رایانه ای، فرصتها و چالش ها» به مدت دو روز از ۲۵ تا ۲۷ بهمن سالجاری به همراه چهارمین ماراتون بازی سازی در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است. برگزاری پنل و کارگاه آموزشی بازیهای رایانهای و کودکان، رونمایی از سرفصلهای رشته کارشناسی بازیسازی و برپایی نمایشگاه تجهیزات واقعیت مجازی از دیگر برنامه های این کنفرانس سه روزه است. سه سخنران کلیدی از چهرههای بینالمللی از کشورهای یونان و اتریش و مدیر یک شرکت بینالمللی با درآمد بالا از طریق بازیهای رایانهای از کشور ترکیه در این کنفرانس سخنرانی دارند.
نظر شما