رونق شرق اصفهان با جذب سرمایه‌های سرگردان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: منطقه شرق استان اصفهان از ظرفتیت های خاصی برخوردار است و می توان با جذب سرمایه های سرگردان در این منطقه رونق ایجاد کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت الله غلامی در شورای اداری شهرستان نایین که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه این منطقه از طبیعت و جذابیت های خاصی برخوردار است و می تواند به یک منطقه خاص گردشگری تبدیل شود، اظهار کرد: وجود تپه های ماسه ای، تپه های نمکی و پتاس و وجود صنایع دستی همچون فرش یکی از ویژگی های این منطقه برای جذب گردشگر است.

وی با اشاره به محور «طریق الرضا» به عنوان تسهیل کننده راه سرمایه‌گذاری در منطقه، گفت: محور نایین – خور – طبس با عنوان طریق الرضا، می تواند به عنوان محور گردشگری مذهبی تعریف شود.

غلامی گفت: علاوه بر طریق الرضا محور ترانزیت نطنز به سمت یزد و کرمان به عنوان یک پروژه ۸۰۰ میلیارد تومانی با سرمایه گذاری ۷۰ درصدی بخش خصوصی نیز از کُریدورهای مهمی است که چند استان را به هم متصل می کند.

وی با بیان اینکه محور نایین – انارک – خور – طبس از پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان است، گفت: سال گذشته ۴۰ کیلومتر از این پروژه افتتاح شد و قطعه دوم آن بطول ۴۰ کیلومتر تا پایان سال تکمیل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: قطعه سوم محور نایین- انارک - خور- طبس به طول ۱۵۰ کیلومتر نیز با اعتبار بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان جزو پروژه های سال آینده است.

وی با بیان اینکه احیای بافت های تاریخی با معماری خاص اقلیم کویری، یکی از اقدامات زیرساختی مهم محسوب می شود، افزود: این کار در شهر نایین شروع شده است و در آینده با ایجاد امکانات می توانیم مدت اقامت و ساعات ماندگاری گردشگران در این شهر را افزایش دهیم.

غلامی گفت: در برنامه عمران و بهسازی شهری و در راستای احیای بافت های ناکارآمد شهری و در برنامه ششم توسعه، بصورت ویژه به این موضوع پرداخته و تسهیلات خوبی به متقاضیان ارائه شده است و سرمایه گذاران می توانند از این تسهیلات با سود ۴ درصد به منظور بازسازی این فضاهای متروکه بهره مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین از احداث بندر خشک و احداث بار لجستیک به عنوان دو پروژه کلان در شرق اصفهان نام برد و گفت: احداث بندر خشک و احداث بار لجستیک به عنوان بارانداز بار کانتینری نیاز به گمرک ندارد.

وی افزود: در کنار احداث این دو پروژه باید پتانسیل شبکه آزاد راهی و شبکه ریلی نیز وجود داشته باشد که این ظرفیت در نایین و اردستان وجود دارد.

کد خبر 333974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.