به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده در مجمع عمومی بودجه شرکت راه آهن که با حضور اعضای مجمع برگزار شد، اظهار داشت: باوجود فشارهای مختلف و کسری بودجه، برنامه های راه آهن طی ۴ سال گذشته را پیگیری و ادامه دادیم و در حال حاضر نسبت به سال ۹۵ افزایش عملکرد در بار داخلی و ترانزیت داریم.
وی به اهداف کمی نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۹۷ اهداف کمی در قالب برنامه ششم در نظر گرفته شده است که بر اساس آن باید در حمل بارزمینی کشور از مجموع بار داخلی و ترانزیت به ۳۰ درصد و در حمل مسافر به ۲۰ درصد برسیم.
مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه برنامه سال ۹۷ برای نیل به این اهداف تدوین شده است گفت: با توجه به آنچه که در سیاست های نظام مطرح است، هدف گذاری ها برای توسعه حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه افزود: در این زمینه راه آهن تمام تلاش خود را بکار گرفته، بطوری که در سال ۱۳۹۵، نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه مسافر ضرر کردیم که این زیان ناشی از یارانه هایی است که شرکت راه آهن به حمل و نقل مسافر به شکل پنهان می پردازد.
مدیر عامل راه آهن، تحمیل این یارانه ها به راه آهن را موجب کسری بودجه و درآمد این شرکت دانست و اظهار داشت: در جلساتی که با همکاران در سازمان برنامه و بودجه داشتیم، این کسری و ضرر و زیان تایید و پیشنهاد شد که به ازای هر مسافر کیلومتر، مبلغی برای شرکت راه آهن در نظر گرفته شود.
وی همچنین تاکید کرد: اگر این امر صورت نگیرد به آن معنی خواهد بود که هزینه بلیت مسافری در شبکه برای بخشهای دور برد ۲ برابر و بخش های حومه ای ۷ برابر خواهد شد که این مسئله چندان قابل قبول نیست.
محمد زاده گفت: امیدواریم با پیگیری های مختلفی که انجام می شود و بودجه انتزاعی که از مجمع انتظار داریم، این مشکلات حل شود.
نظر شما