جذب ۴۱ هزار هنرآموز و استادکار در کشور ضروری است

مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: با استقرار پایه دوازدهم در هنرستان های کشوراز سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش به ۴۱ هزار هنر آموز و استاد کار نیازمند است که از این تعداد ۲۵ هزار استادکار و ۱۶هزار نفر نیز هنر آموز می باشند.

 به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محسن حسینی مقدم اظهار کرد: با استقرار پایه دوازدهم و نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی متخصص و ماهر ضرورت دارد مسئولین کشور در زمینه تأمین نیروی انسانی دستگاه تعلیم و تربیت توجه بیشتر و ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان این که بروز رسانی تجهیزات هنرستان ها با توجه به ماهیت آنان از ضروریات است، تصریح کرد: با استقرار نظام جدید آموزشی در دوره دوم متوسطه، از سال تحصیلی گذشته مدت زمان آموزش در هنرستان ها از ۲ به ۳ سال افزایش یافته و هنرجویان با فراگیری بیشتر مهارت های فنی با انجام فعالیت های عملی مضاعف، آماده ورود به بازار کار می شوند.

مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش بر توجه به آموزش های هنرستانی و یادگیری مهارت، افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه سهم آموزش های فنی و حرفه ای باید به ۵۰درصد برسد و برای نیل به این مقصود، مدیران هنرستان­ها به عنوان راهبران آموزشی باید در تروج فرهنگ کار آفرینی تلاشی مضاعف داشته باشند.

حسینی مقدم، آشنا کردن اولیا و دانش آموزان با توانمندیهای هنرستان ها را رسالت دیگر مدیران در رشد هنرجویان و ارتقاء آموزش های فنی و حرفه ای دانست و افزود: نگاهی گذرا به ورودی مراکز دانشگاهی در سال های اخیر، بیان کننده اقبال مردم به سوی آموزش های مهارتی و دغدغه اولیا به ایجاد اشتغال پایدار برای فرزندان خود و رفع معضل بیکاری از جامعه است.

کد خبر 327985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.