تمهیدات لازم برای جایگزینی ۳۰ پرواز لغو شده اربعین/خسارتی به مسافران نمی‌دهیم

معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی عراق از عصر روز یکشنبه ۳۰ پرواز اربعین با مشکل مواجه شد که پروازهای جایگزین از دیروز آغاز شده و تا امروز انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مرتضی دهقان، درباره لغو پروازها به کشور عراق گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی در  عراق از عصر روز یکشنبه  ۳۰ پرواز به مقصد فرودگاه های بغداد و نجف با مشکل مواجه شد که اعزام مسافران با پروازهای جایگزین از دیروز آغاز شده و مابقی تا امروز انجام می شود.

دهقان، در خصوص علت لغو پرواز ها، تصریح کرد: پدیده گردو غبار در عراق دید را به زیر ۱۰۰ متر رسانده بود به گونه ای که امکان پرواز وجود نداشت که از امروز با رسیدن دید افقی به ۱۵۰۰ متر پرواز از سرگرفته شد.

وی ادامه داد: شرایط سختی برای ما  وجود دارد زیرا اگر این شرایط چند روز دیگر ادامه پیدا کند نمی توان پرواز جایگزین در نظر گرفت  و پروازها بالاجبار لغو خواهد شد.

دهقان درباره حق و حقوق مسافران گفت: در خصوص لغو پرواز به دلیل شرایط جوی نامناسب مسافرین فقط پول بلیت خود را پس بگیرند و خسارتی به مسافر تعلق نمی گیرد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: ۱۰ شرکت هواپیمایی داخلی در کنار یک شرکت هوایی از عراق پروازهای اربعین را انجام می دهند و شرایط جوی برای همه این شرکت ها وجود دارد و فقط یک شرکت پروازهایش لغو نشده است.  

وی در پایان گفت: هدف اصلی حفظ ایمنی پرواز و جان مسافرین است و امیدواریم شرایط جوی خوب باشد تا بتوانیم مسافرین اربعین را به عراق برسانیم.

کد خبر 325829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.