قرآن در کشور ما مهجور است/در زمینه ترویج فرهنگ دینی کم کاری کرده‌ایم

معاون رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: امروز فرزندان ما بیشتر از آنکه با فرهنگ دینی خودشان آشنا باشند از جزئیات فرهنگ بیگانه مطلع اند و این یعنی ما در زمینه ترویج فرهنگ دینی مان کوتاهی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدصادق بیجندی شب گذشته ۳ آبان ماه باحضور در مراسم اختتامیه جشنواره ایده های قرآنی که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد بابیان این مطلب گفت: ایده وقتی ارزشمند است که قابلیت تبدیل شدن به محصول و به دست مردم رسیدن را داشته باشد. بنابراین هرچند ما از همه ایده ها و ایده پردازان حمایت میکنیم اما آن ایده ای قابل اجرا و سرمایه گذاری است که از این شرایط برخوردار باشد.

وی جهاد دانشگاهی را نهاد برآمده از انقلاب اسلامی دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف کارِ گزین انجام می دهد. جهاد دانشگاهی توانست ما در سال ۶۸ اولین نرم افزار قرانی کشور را در اصفهان به نام تنزیل رونمایی کند و در سال ۷۴ جهاد دانشگاه صنعتی اصفهان به دعوت ویژه مقام معظم رهبری مورد تقدیر قرار گرفتند. درحال حاضر اولین خبرگزاری قرآنی کشور نیز با نام «ایکنا» را داریم که به ۱۵ زبان زنده دنیا در حال فعالیت است.

معاون رییس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به روند نامطلوب تهاجم فرهنگ بیگانه به کشور گفت: امروز تنها تعداد ۴۶۷ ایده قرآنی به دست ما رسیده و این نشان از این دارد که ما از دستورات دینی رسول الله دور شده ایم. فرزندان ما بازیگران و ستاره های غربی را بهتر از افراد برجسته کشورشان می شناسند چون در همه این سالها در حوزه فرهنگی موازی کاری و کم کاری کرده ایم و باور نداریم که می توانیم در این زمینه بهتر عمل کنیم./

کد خبر 324972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.