نماز ظهر عاشورا در مبارکه اقامه شد

مبارکه- نماز ظهر عاشورا باشکوه خاص وبا حضور خیل کثیر عزاداران در شهرمبارکه اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، نماز ظهر عاشورا در شهر مبارکه اقامه شد و مردم عزادار این شهر به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) در ظهر عاشورا، نماز ظهر این روز را در سراسر شهرستان مبارکه اقامه کردند.

همزمان با سراسر کشور نماز ظهر عاشورا در بسیاری از مساجد، تکایا و حسینیه های شهرستان مبارکه به جماعت برگزار شد و حضور جوانان و نوجوانان در صفوف نماز و در بین عزاداران حسینی از نکات قابل توجه در سطح شهرستان بود.

مردم شهرستان مبارکه به ماننددیگر مردم در سراسر کشور با درک پیام عاشورا که  احیای ارزش‌های دینی بود، امروز را در سوگ امام حسین (ع) و اهل‌بیتش نالیدند و با شنیدن صدای اذان ظهر به مانند ظهر عاشورا صفوف نماز را تشکیل داده و نشان دادند که پیام این روز را به خوبی دریافته‌اند.

هیئت‌های مذهبی نیز با شنیدن صدای اذان، عزاداری را به بعد از نماز موکول کرده و با چشمانی گریان و دل‌هایی محزون در صفوف نماز ظهر عاشورا ایستادند.

همچنین نمازگزاران در بین دو نماز با بهره گیری از مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ شهدای کربلا و اسرای نینوا عزاداری کرده و بر سر و سینه زدند.

امروز مردم شهرستان مبارکه در بسیاری از نقاط این شهرستان به خیابان‌ها آمدند و نشان دادند که پس از گذشت سال‌ها از واقعه دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری در دشت نینوا، هم چنان با آرمان‌های حسینی مأنوس و همراه هستند.

علاوه بر مرکز شهرستان در سایر شهرها نیز نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه شد و جلوه ای از شور و شعور حسینی در تمامی مناطق شهرستان به نمایش در آمد.

عنایت خاص مردم مبارکه به تعظیم شعائر الهی بخصوص اقامه نماز اول وقت در ظهر عاشورا طی سال های اخیر در بین مردم و عزاداران حسینی و بخصوص با مشارکت جوانان افزایش یافته است.

کد خبر 321625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.