به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی نباتی نژاد در دهمین دوره آموزشی حوزه روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی ها باید در کنار فعالیت های اجرایی فعالیت های آموزشی را نیز دنبال کنند و ما ازابتدای فعالیت خود تاکنون سعی کرده ایم در هر ماه برنامه های آموزشی در حوزه های کاربرد، عملی و تئوری را برگزار کنیم.
وی خبر داد : این روال در ماه های بعدی نیز ادامه خواهد داشت و دوره های آموزشی با سرفصل های متفاوت در ادامه برپا می شود.
نباتی نژاد افزود: معمولا جلسات آموزشی بعد از وقت اداری برگزار می شد که با زمان مناسب روبه رو نبود از این رو سیستم آموزشی روابط عمومی را از سیستم آموزشی شهرداری جدا کردیم بر این اساس برنامه های آموزشی در زمان های کوتاه یک الی یک ساعت و نیم در یک مکان شاداب برگزار می شود بنابراین امیدوارم روابط عمومی سازمان ها و مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان در دیگر برنامه های آموزشی هم شرکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه درگذشته حوزه تبلیغات شهری هدف برنامه ریزی شهرداری محسوب می شد، تاکید کرد: در زمینه تبلیغات شهری فعالیت های خوبی انجام شد اما بیشتر به سمت رسانه ها، فضای مجازی و صدا و سیما حرکت کردیم.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نوع نگاه و ابزار را تغییر داده ایم، خاطرنشان کرد: درگذشته در روابط عمومی اداره تبلیغات بزرگترین مجموعه بود اما اکنون اداره ارتباطات رسانه ای با محوریت تعامل و ارتباط با رسانه ها در حال فعالیت است.
نباتی نژاد عنوان کرد: به دنبال ایجاد شبکه رسانه ای نبوده ایم و بیشتر نیز فضای تبلیغاتی را مد نظر داشتیم که بر اساس تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که شهروندان شناخت زیاد از ابزارها و شبکه های رسانه ای نداشتند، برهمین اساس درخواست کردیم تا از فعالیت های رسانه های شهرداری نیز یک نظر سنجی انجام شود تا بازخورد شهروندان نسبت به رسانه را ببینیم.
وی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته سعی کردیم اکثر ابزارها به یک نوعی شبکه ای دنبال شود، گفت: در تمام حوزه های رسانه ای نیز یک جهش بزرگی ایجاد شده است و نگاه به "روزنامه اصفهان زیبا " و "خبرگزاری ایمنا " نسبت به سال های گذشته بسیار متفاوت شده است.
مدیر روابط عمومی با اشاره به اینکه "خبرگزاری ایمنا" و "اصفهان زیبا" از لحاظ زیرساختی و محتوایی متفاوت شده است، اضافه کرد: در طول ۲ سال نیز بیشتر شبکه های تلویزیونی هم به مجموعه "اینجا اصفهان " پرداخته اند از طرفی شبکه های مجازی نیز در اولویت قرار دارند.
نباتی نژاد با تاکید بر اینکه در گذشته نیز "برنامه سیمای شهر" به دلیل اینکه در یک محیط بسته برگزار می شد از مخاطبین کمی برخوردار بود، گفت: در طی ۲ سال این برنامه در فضای جدید و با عنوان " اینجا اصفهان " برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در گذشته یک شبکه از خبرگزاری، روزنامه، صدا و سیما متشکل شده بود اما جای خالی فضای مجازی دیده می شد، گفت: فضای مجازی به معنای تلگرام نیست بلکه حضور روابط عمومی ها در اینستاگرام، راه اندازی تلویزیون اینترنتی و رادیو اینترنتی نیز مهم بود که در طول این ۲سال یک مجموعه کاملی از شبکه های مجازی راه اندازی شد.
مدیر روابط عمومی شهرداری با بیان اینکه اکنون نیز در کشور مجموعه رسانه ای شهرداری اصفهان حرف اول را می زند، ادامه داد: اگر شاهد اصفهان متفاوت در ۲ سال گذشته بودیم سهم رسانه ها و مجموعه رسانه ای سهم کمی نبوده است.
نباتی نژاد با تاکید بر اینکه مجموعه رسانه ای توانست از حداقل ظرفیت های خود استفاده کند، عنوان کرد: در طول ۲ سال گذشته نیز از تمام شبکه های تلویزیونی مانند مستند و شبکه ۴ نیز استفاده کردیم.
وی اظهارکرد: اکنون نیز شهرداری اصفهان صاحب رسانه های متعددی است که صدای اصفهان را به گوش دیگر شهر می رساند.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان تاکید کرد: در طول ۲ سال ابزارها را کامل و شبکه و ظرفیت ها را همپوشانی کردیم لذا این مهم باعث شد تا قدرت رسانه ای شهر ۲ برابر شود.
نباتی نژاد با اشاره به اینکه ارتباط رسانه ها با شهرداری باعث شد تا فضای شادابی در شهر ایجاد شود، گفت: با حضور رسانه ها نیز بیش از ۳۵ نشست خبری و برنامه هرهفته چند افتتاح برگزار شد.
وی با بیان این که با همکاری رسانه ها یک سری از قله ها را فتح کردیم، گفت: زیر ساخت های رادیو و تلویزیون اینترنتی خریداری شده چراکه باید برای آینده شهر از برخی ابزارها دوری کنیم.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان با تاکید براینکه اکنون فضای رسانه ای مدیران بسیار متفاوت شده است، تاکید کرد: اکنون نیز مرکز پژوهش ها باید تحلیل مجددی نیز از رسانه های شهرداری انجام دهند چراکه یک جهش خوبی در رسانه ها به وجود آمده است.
نباتی نژاد با بیان اینکه در طول ۲ سال نیز جلسه کلانشهرها در اصفهان برگزار و بر این اساس با دیگر مجموعه های کلانشهر ارتباط دائم برقرار شد، تاکید کرد: از تمام ظرفیت ها استفاده کردیم و این مهم باعث شد تا اصفهان در ۲ سال گذشته در سطح ملی مطرح شود.
وی با اشاره به اینکه جلسه و اتاق فکر بین رسانه ها و مجموعه روابط عمومی وجود نداشت، گفت: اکنون همکاران با رسانه ها ارتباط و تعامل خوبی دارند.
نباتی نژاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ظرف ۲ هفته آینده برنامه های متعددی در شهر اصفهان برگزار می شود، تاکید کرد: در چهارشنبه هفته جاری فاز اول پردیس هنر آبشار با حضور رسانه ها و مدیران شهری به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه هفته آینده نیز جلسه پیر غلامان امام حسین(ع) برگزار می شود، اظهارکرد: بیش ازهزار نفر مهمان در این اجلاس حضور دارند و برگزاری این اجلاس با همکاری روابط عمومی شهرداری اصفهان و مشارکت بخش های متولی در شهرداری برگزار می شود .
نباتی نژاد با اشاره به اینکه اگر قرار باشد تغییراتی انجام شود اول در سطح مدیران است، گفت: از همین رو روابط عمومی شهرداری ها باید مانند گذشته فعالیت خود را پویا و با قدر ت انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی شهرداری باید با رسانه ها ارتباط خود را قوی کند، عنوان کرد: ۵ مدل cD، cD هرهفته چند افتتاح، ۷۲ هفته فیلم و ۷۲ هفته نرم افزار و ۲ الی ۳ نرم افزار تخصصی از عملکرد شهرداری آماده شده که برای روابط عمومی ها، مدیران و رسانه ها ارسال می شود همچنین تا پایان جاری هفته نیز کتاب ۳۰۰ صفحه ای از تلاش جهادی که در شهر اصفهان انجام شده چاپ می شود.
نظر شما