مک دونالد فروشگاه‌هایش در چین را دو برابر می‌کند

مک‌دونالد تعداد فروشگاه‌های پیش‌بینی شده خود را در چین، تا سال ۲۰۲۲ افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزارش ایمنا به نقل از رویترز،  شرکت مک‌دونالد اعلام کرد به عنوان بخشی از مشارکت استراتژیک خود با شرکت «سیتیک» و «گروه کارلایل» که تحت حمایت دولت هستند، تا سال ۲۰۲۲ تعداد فروشگاه‌های خود در چین را تقریباً دو برابر می‌کند که این از آن‌چه قبلاً انتظار می‌رفت بیشتر است.

امسال این قست‌فود زنجیره‌ای آمریکایی توافق کرده بود که بیشتر تجارت خود در چین و هنگ‌کنگ را به ازای ۲.۱ میلیارد دلار به سیتیک و کارلایل واگذار کند. با این مشارکت جدید، برنامه‌ریزی شد ظرف ۵ سال آینده ۱۵۰۰ رستوران در این دو منطقه اضافه شود.

اما مک‌دونالد با شرط بندی روی این‌که این مشارکت کمک خواهد کرد تا بتواند بدون صرف هزینه‌ای از خود، در دومین اقتصاد بزرگ جهان توسعه پیدا کند، اعلام کرد انتظار دارد تا پایان ۲۰۲۲ تعداد فروشگاه‌های خود را از ۲۵۰۰ فعلی به ۴۵۰۰ عدد افزایش دهد.

این شرکت همچنین اعلام کرده است انتظار دارد در چین در این دوره سالانه رشدی دو رقمی داشته باشد و در نظر دارد تا سال ۲۰۲۲ سالیانه ۵۰۰ فروشگاه به فروشگاه‌های خود اضافه کند. این درحالیست که این شرکت امسال ۲۵۰ فروشگاه به فروشگاه‌های خود اضافه کرده است.

«استیو استر بروک»، مدیر اجرایی ارشد مک‌دونالد گفت: به‌زودی چین به بزرگترین بازار ما در خارج ایالات متحده تبدیل خواهد شد. ما از این که با مشارکت با سیتیک و کارتایل برای تصمیم‌گیری‌های بهتر محلی مطابق با تقاضای در حال تغییر در این بازار پویا، قدرتمندتر شده‌ایم، بسیار خوشحالیم.

تحت این قرارداد که این هفته تاییدیه‌های قانونی آن هم انجام شد، سیتیک ۵۲ درصد، و کارتایل ۲۸ درصد تجارت مک‌دونالدز در چین و هنگ ‌کنگ را به دست آوردند.

گفته می‌شود که خلاقیت در منو تمرکز کلیدی این مشارکت خواهد بود؛ شرکت‌های قست‌فود شامل مک‌دونالد و یام برندز، در حال حاضر فضای منفی‌ای را پشت سر می‌گذارند که پس از چندین تخلف و کلاه‌برداری در صنایع غذایی چین به وجود آمده بود و عملکرد آنها تضعیف کرده بود.

کد خبر 314804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.