راهیان نور و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان/ اعزام ۲۹ هزار نفر به مناطق عملیاتی

اردوهای راهیان نور هر سال با هدف آشنایی دانش آموزان با مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان برگزار می شود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، برگزاری اردوهای راهیان نور به منظور  آشنایی دانش آموزان با اهداف شهدا و تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس و حفظ روحیه شهادت طلبی در دانش آموزان است  و این اردوها آرمان‌ های شهدا و ایثارگران را به جامعه و به ویژه به دانش آموزان که آینده سازان کشور هستندئ، انتقال می دهد تا در مسیر زندگی از شهدا الگو بگیرند.

اعزام  دانش آموزان در 5 مرحله به مناطق عملیاتی

رئیس اداره فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان  در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اردوی راهیان نور اردوهایی بوده که از ابتدای سال تحصیلی تا پایان اسفندماه در ۵ مرحله دانش آموزان را به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام کردیم و در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ قریب به ۲۹ هزار نفر دانش آموز و خدمه همراه دانش آموزان را به مناطق عملیاتی اعزام کردیم.

وی افزود: این اردوها با هدف آشنایی دانش آموزان با مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان برگزار می شود.

محمد اسماعیل زاده با تاکید به اینکه دانش آموزان در قالب یک اردوی فرهنگی و تربیتی به مدت سه روز در مناطق عملیاتی حضور پیدا می کنند، بیان کرد: در این اردوی فرهنگی و تربیتی به مدت سه روز دانش آموزان در مناطق عملیاتی یادمان های گوناگون شهدا را زیارت می کنند و در برنامه های فرهنگی و رزمایش هایی که برای آنان اجرا می شود، حضور پیدا دارند.

شرکت ۵۰۰ کاروان در سال گذشته

رئیس اداره فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان  عنوان کرد: سال گذشته در این اردوها  ۵۰۰  کاروان شرکت کردند، این اردوها برای دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم برگزار می شود و در طول سفر راویانی از راویان دفاع مقدس در بین دانش آموزان حضور دارند و مناطق عملیاتی و خاطرات شهداء را روایت می کنند.

به گفته اسماعیل زاده، امسال هم با برنامه ریزی انجام شده از ابتدای مهرماه طبق جدولی که مشخص خواهد شد، این برنامه برگزار می شود، در حال حاضر در صدد برگزاری جلسات هماهنگی بین اداره کل آموزش و پرورش و سپاه صاحب الزمان هستیم و در طول هفته های آینده جلسات هماهنگی برگزار خواهد شد.

 افزایش آمار دانش آموزان اعزامی به اردوی راهیان نور

وی با اشاره به افزایش آمار دانش آموزان اعزامی به اردوی راهیان نور در طول سه سال گذشته گفت: در سه سال گذشته آمار دانش آموزان اعزامی به اردوی راهیان نور از  ۱۸ هزار به ۲۴ هزار نفر و امسال به ۲۹ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان  یاد آوری کرد: سهمیه اعزام با توجه به سهمیه تخصیصی قرار گاه مرکزی راهیان نور است که به استانها اعلام می شود و در استان اصفهان هم با همکاری آموزش و پرورش و سپاه صاحب الزمان (عج) این سهمیه مشخص می شود و دانش آموزان در چند مرحله به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می شوند.

اسماعیل زاده خاطر نشان کرد: با توجه به فرهنگی و معنوی بودن این برنامه، انتظار مساعدت و کمک سایر ارگانها و مجموعه ها در تامین هزینه های این اردوها احساس می شود و امیدواریم که با مشارکت سایر نهادها  بتوانیم تعدا بیشتری از دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مناطق محروم و بی بضاعت را به این اردوها اعزام کنیم.

به گزارش ایمنا، برگزاری و اعزام همه ساله اردوهای راهیان نور در کشورمان،  یکی از بزرگترین دستاوردهای برگزاری طرح اعزام کاروان راهیان نور آشنایی بهتر جوانان و نسل های بعد از جنگ با تاریخ پرفراز و نشیب و پر افتخار هشت سال دفاع مقدس است، در این اردوها راویان در طول مسیر به بیان احکام و خاطرات دوران دفاع مقدس برای دانش آموزان می پردازند و  علاوه بر آن و برنامه های متنوع فرهنگی بسیار زیادی برای دانش آموزان هم اجرا می شود.

کد خبر 313698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.