مهلت 3 ماهه به دستگاه‌های دولتی برای پرداخت بدهی

خبرگزاری ایمنا‌: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: به همه دستگاه‌های دولتی حداکثر 3 ماه مهلت می‌دهیم تا بدهی‌های خود را به اداره کل اوقاف و امور خیریه بپردازند.

به گزارش ایمنا، حسین اژدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی جهاد را به معنی تلاش فوق العاده و دانست و اظهار داشت: جهاد در اوقاف در سه عرصه جهاد اقتصادی در احياء، حفظ و بهره‌وری موقوفات و ايجاد وقف‌های جديد، جهاد فرهنگی در بقاع و اماکن متبرکه شامل فعاليت‌های فرهنگی و قرآنی و تبديل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی و جهاد عمرانی در زمينه عمران و آبادانی و مرمت و تکميل بقاع متبرکه تعریف شده است.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه در سه حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فعاليت دارد، افزود: در صورت تحقق اقتصاد وقف می‌توان ساير اقدامات و فعاليت‌های فرهنگی و اجتماعی را بر اساس نيات واقفين خيرانديش انجام داد اما اولويت اصلی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سال جاری بحث اقتصادی و توجه ويژه به تحقق سياست‌های اقتصادی وقف است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه درصدد بهره‌وری 100 درصدی از موقوفات استان هستیم، خاطرنشان کرد: به همین منظور با تدابیری که اندیشیده‌ایم امیدواریم تا پایان سال جاری با افزایش دو برابری هزینه‌های عمرانی بتوانیم به میزان 16 میلیارد تومان در همه 600 بقعه متبرکه استان اصفهان عملیات عمرانی انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل اوقاف استان با بیش از 25 هزار نفر از ‌مستاجران املاک موقوفه اصفهان رابطه استیجاری ندارد، تصریح کرد: چنانچه با این تعداد از افراد رابطه استیجاری برقرار شود و همچنین اجاره موقوفات استیجاری به روز شود، بودجه در آمدی اوقاف استان به میلیاردها تومان افزایش خواهد یافت.
اژدری‌ راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات در استان اصفهان را انقلابی بزرگ در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دانست و اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه عرصه را برای موقوفه‌خواران‌ تنگ کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه معاونت اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با عنوان بنیاد توسعه موقوفات، ابتدای سال جاری در اصفهان افتتاح شده است، افزود: این بنیاد وظیفه واگذاری زمین‌های اوقاف به بخش خصوصی را دارد و همچنین شرایط پذیره انتقال و اهدایی‌ها، حق تفکیک موقوفات و میزان کاربردی آنها را مشخص کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر اینکه موفقيت در عرصه اقتصادی موقوفات و فعال‌سازی بقاع متبرکه تنها با بسيج منابع مالی و نيروی انسانی، برنامه محوری و روحيه جهادی و تلاش مضاعف امکان پذير است، افزود: امیدواریم در سال جاری تحت فرمایشات مقام معظم رهبری مسئوليت و رسالتی كه بر دوش خدمتگذاران به وقف گذارده شده را با روحيه جهادی و تلاش و كوشش مستمر به سرمنزل مقصود رسانده و حقوق موقوفات را احياء كنيم.
وی با بیان اینکه در آمد موقوفات استان اصفهان در سال گذشته 34 میلیارد و 750 میلیون ریال بوده است، افزود: 79 درصد از این درآمد صرف کارهای فرهنگی و 21 درصد نیز در جهت احیا، شناسایی و بهره‌وری موقوفات هزینه شده است.
اژدری با تاکید بر اینکه امیداواریم با به روز رسانی اجاره بهای موقوفات و بستن قرار داد با کسانی که قرار داد ندارند، این میزان در آمد را به بیش از 77 میلیارد ریال افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: برای شهرستان‌های استان نیز برنامه‌هایی مشخص شده که به چه صورت می‌توانند میزان درآمد اوقاف را تا دو برابر افزایش دهند.
وی همچنین احیای موقوفات را از برنامه‌های راهبردی سال 90 برشمرد و بیان داشت: در شهرستان‌های استان به ویژه برخوار و میمه، نجف آباد و همچنین ورودی‌های اصفهان هزاران هکتار زمین موقوفه وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم این موقوفات را احیا کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه اداره اوقاف بیش از 300 پرونده مطروحه در دستگاه قضایی استان دارد، تصریح کرد: چنانچه این 300 پرونده به انجام برسد بیش از 300 میلیارد تومان به درآمد اوقاف افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشترین مطالبات موقوفات استان مربوط به ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی می‌باشد، تصریح کرد: از امروز به مدت 3 ماه به دستگاه‌های دولتی مهلت می‌دهیم تا بدهی‌های خود را به اداره اوقاف پرداخت نمایند و در غیر این صورت با ایشان برخوررد قانونی انجام می‌دهیم.


کد خبر 28803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.