شورعاشورایی در سمیرم متجلی  شد + عکس

از همان اولین ساعات امروز از جای جای شهرستان سمیرم نوای عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت به گوش می رسید و مردمان سمیرم غرق در غم و ماتم شهادت سالار شهیدان و دیگر بزرگ مردان کربلا بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، از اولین لحظات صبح امروز جوش و خروش عزاداران حسینی در سمیرم آغاز شد و هیئت ها و تعزیه خوانان شهرستان آماده برگزاری عاشورایی با شکوه شدند.
از همان نخستین ساعات امروز از جای جای شهرستان سمیرم نوای عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت به گوش می رسید و مردمان سمیرم غرق در غم و ماتم شهادت سالار شهیدان و دیگر بزرگ مردان کربلا بودند.
هیئت ها مذهبی و دستجات حسینی در تکایای خود با تشکیل مراسم سینه و زنجیر زنی در سوگ شهادت فرزند زهرای مرضیه و یاران بزرگشان که در نیم روزی کلاس درسی به عظمت کل تاریخ برپا کردند عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

سر آغاز آیین های عزاداری و سوگواری عاشورای حسینی امروز در سمیرم قرائت زیارت عاشورا در آخرین روز دهه نخست ماه محرم بود که عزاداران با خواندن زیارت نامه عاشورا به ساحت مقدس سالار شهیدان و سرور آزادگان عالم و یاران آن حضرت ادای احترام کرده و درود و سلام فرستادند.
خیابان ها و کوچه های سیاه پوش سمیرم امروز شاهد حضور مردم عزادار سمیرم بوده و حضور معنوی پیرمردان و شور و اشتیاق جوانان و نوجوانان در صفوف عزاداری سینه و زنجیر زنی هیئات مذهبی و دستجات حسینی روح و روان آدمی را به مزار شش گوشه کربلای معلا پرواز می داد.

از همان ساعات اولیه عاشورای حسینی در جای جای سمیرم پخش نذری همچون شیر، کیک، چای، چای لیمو و … آغاز شد و پس از اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور عموم مردم عزادار سمیرم شهر شاهد احسان و اطعام غذای های گرم و سرد بود و عده ای دسته های عزاداری را میهمان خانه خود کرده بودند و عده ای هم در تعزیه ها و درب منازل نذورات را پخش می کردند.
آنچه امروز زیبایی شکوه عزاداری سمیرمی ها را بیشتر به نمایش می گذاشت حضور با شکوه و عظمت عزاداران موقع اذان ظهر بود که با تاسی از مولا و امام خود نماز ظهر عاشورا را در مساجد و حسینه ها اقامه کردند.

نماز ظهر عاشورای سمیرم در حسینیه انقلاب به امامت حجت الاسلام رجایی پور، امام جمعه این شهر اقامه شد و اقشار مختلف مردم و دستجات عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت در این نماز با شکوه شرکت کردند./02152/131
کد خبر 250596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.