تشکیل کارگروه های درآمدی برای تحقق بودجه شهرداری گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: با توجه به رکود اقتصادی حاکم در کشور کارگروه های در آمدی برای تحقق بودجه در شهرداری گلپایگان تشکیل شده است.

محمدامین جمالی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان به مناسبت روز شهرداری ها و دهیاری ها اظهار داشت: در سه ماهه امسال 25 پروژه عمرانی شاخص با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان اجرا شده است، که به طور متوسط هر چهار روز یک پروژه عمرانی توسط شهرداری گلپایگان انجام شده است.
وی با اشاره به پروژه های در حال اجرای شهرداری گلپایگان گفت: ادامه آزادسازی و تملک و همچنین عملیات جدول گذاری و آسفالت بلوار آیت الله محمودی به طول 400 متر مربع با اعتباری 2 میلیارد تومان درحال انجام است که 50درصد عملیات آزاد سازی بلوار آیت الله محمودی تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
جمالی ادامه داد: احداث بوستان شادی در شهرک الوند به متراژ 20 هزار متر مربع با اعتبار 6 میلیارد ریال در حال احداث است که عملیات زیر ساخت ابنیه این بوستان تا یک ماه آینده به اتمام می رسد.
وی با اشاره به اینکه سالن  چند منظوره مدیریت بحران شهر گلپایگان در دو ماه  آینده به  بهره برداری می رسد، اظهار داشت: عملیات دیوار کشی مسیل کهن رود به طول 500 متر در حوزه خدمات رسانی شهرداری گلپایگان قرار دارد که با اعتبار 6.5 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.
جمالی با بیان اینکه عملیات بهسازی و اصلاح ترافیکی بلوار صنعت در حال اجراست، بیان کرد: ادامه عملیات آزاد سازی، جدول گذاری و آسفالت  فاز دوم بلوار امام رضا(ع) به طول سه کیلومتر و با اعتبار 9 میلیارد ریال در احال اجراست، که تاکنون 2.5 کیلومتر از این بلوار آزاد سازی شده و در صورت آزاد سازی کامل  تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه بودجه سال جاری 21 میلیارد تومان پیش بینی شده  است که  62درصد به پروژه های عمرانی اختصاص دارد ،که اولویت در  اتمام پروژ های نیمه تمام است، گفت: در سال جاری با اعتبار 400 میلیون تومان معابر سطح شهر گلپایگان آسفالت ریزی خواهد شد.
جمالی با اشاره به اینکه عملیات زیرسازی و جدول  گذاری و آسفالت ریزی بلوار صفائیه در منطقه صفائیه به طول 500 متر در جال اجراست، گفت: روشنایی بلوار امام رضا (ع)، بلوار آیت الله محمودی، میدان پیامر اعظم با اعتبارات شهرداری توسط پیمانکاران امور برق گلپایگان انجام شده است.
شهردار گلپایگان با اشاره به عملیات خط کشی معابر سطح شهر گلپایگان با اعتبار 2.5 میلیارد ریال در سه ماه سال جاری انجام شده است، بیان کرد: در هفته دولت پروژه های شاخص شهرداری گلپایگان به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه 62درصد بودجه سال جاری شهرداری گلپایگان به پروژه های عمرانی اختصاص یافته است، اظهار داشت: در بودجه سال جاری بالغ بر 13 میلیارد ریال برای انتخاب پیمانکار اختصاص دارد که مراحل مناقصه و مزایده انجام شده است، سرانه بودجه سال جاری برای هر نفر 350 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته با 283 هزار تومان که افزایش نشان می دهد.
جمالی خاطرنشان کرد: با توجه به رکود اقتصادی حاکم در کشور کارگروه های در آمدی برای تحقق بودجه در شهرداری گلپایگان تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه درآمد شهرداری براساس ارزش افزوده است، بیان کرد: متأسفانه شرکت های تولیدی  شهرستان با 50درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند، طبق آمار در سه ماهه سال جاری  در دریافت ارزش افزوده نسبت به سه ماهه ما قبل آن در سال گذشته  بالغ بر یک میلیارد تومان کاهش نشان می دهد.
جمالی اظهار داشت: در سه ماهه امسال بالغ بر سه میلیارد ریال هزینه در راستای آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرداری،  دوره های آموزشی در خصوص منابع شخصی، مدیریت بحران، امور اداری، رضایت مندی شغلی و .... متقبل شده است.
وی با بیان اینکه عمده در آمد شهرداری از محل صدور پروانه ساختمانی تأمین می شود، گفت: جمعیت شهری بهره مند از خدمات شهری شهرداری گلپایگان حدود 60 هزار نفر هستند؛ با توجه به رکود اقتصادی کشور اما شاهد پیشرفت هایی در تجهیز و  تکمیل پروژه های عمرانی شهرداری گلپایگان هستیم.
صدور 420 مورد پروانه ساختمانی در زمینه های مختلف
شهردار گلپایگان با اشاره به اینکه تکریم و رضایت مندی مردم  از اهداف واحد شهرسازی و معماری است، اظهار داشت: روزانه مراجعات متعددی در زمینه صدور پروانه ساختمانی، پاسخ به استعلام ها، رسیدگی به تخلفات ساختمانی  و شکایات مردمی، پاسخ به استعلام های رسیده از دفاتر اسناد و بانک ها و صدور اخطاریه به واحد شهرسازی و معماری شهرداری صورت می گیرد.
وی با اشاره به عملکرد یک سال شهرداری گذشته اظهار داشت: 420 مورد صدور پروانه ساختمانی مانند تبدیل، تغییر، تخریب و نوسازی، اضافه و اصلاحیه، و عدم خلاف، 200مورد صدور پایان کار، چهار هزار مورد پاسخ به استعلام های دریافتی در یک سال گذشته انجام شده است.
سرانه فضای سبز شهری گلپایگان به ازای هر نفر 22 متر مربع است
جمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر 130 هکتار فضای سبز شهری در گلپایگان است، اظهار داشت: براساس جمعیت شهر گلپایگان سرانه فضای سبز به ازای هر تفر  22 متر است، که با توجه  به  استاندار 14 متر مربع فضای سبز اکنون هشت متر بالاتر از استاندار سرانه فضای سبز وجود دارد که در راستای سرانه فضای سبز شهری در تلاش هستیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه پارک به ازای هر نفر 5.5 متر مربع  است، تصریح کرد: با احداث پارک بانوان و بوستان شادی  6.5 مترمربع  به سرانه پارک هر نفر اضافه می شود.
جمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 10 بوستان محلی و 2 پارک بزرگ هفده تن و پارک شهر در شهر گلپایگان وجود دارد.
وی با اشاره به اقدامات سال جاری در راستای گسترش فضای سبز شهری افزود: احداث و راه اندازی چاه آب پارک بانوان و لوله گذاری و خاک ریزی در پارک شادی در شهر الوند، سم پاشی درختان در 44 نوبت در هنگام شب، تجهیز و نوسازی و راه اندازی مخزن آب پارک شهر از اقدامات سال جاری است.
شهردار گلپایگان بیان کرد: با توجه به بحران کم آبی حدود 80درصد طرح مطالعاتی شبکه منسجم در راستای آبرسانی به فضای سبز شهری از طریق آب خام انجام شده است که با اتمام پروژه به صورت شبانه روزی برای آبرسانی فضای سبز شهری گلپایگان استفاده خواهد شد.
جمالی تصریح کرد: پروژه G.I.T یکی از پروژه های زیرساختی و حیاتی شهر است که برای به حداقل رسیدن تخلفات شهری و حوزه در آمدزیی منحصر به فرد است که در شهر گلپایگان اجرا می شود که در سال جاری 200 میلیون تومان برای طرح مطالعاتی آین پروژه اختصاص یافته است.
وی  از نصب تابلوی ورودی شهر گلپایگان از سمت شهر خوانسار و شهر گوگد در یک ماه آینده  خبر داد و اظهار داشت: طراحی المان میدان آیت الله قاضی زاهد، طراحی سر درب پارک های شهری، نقاشی دیوارهای سطح شهر به مساحت 500متر مربع، استاندارد سازی 90درصدی زمین بازی کودکان در سطح شهر با پیشرفت از پروژهای سال جاری که در حال اجرا است.
جمالی با اشاره به اینکه قطع درختان در بلوار سلمان فارسی در حال پیگرد قضایی است، تصریح کرد: کمیسیون ماده 7 لایحه گسترش فضای سبز شهری به قوت خود باقی است که طبق این کمیسیون جریمه قطع درختان جبران کاشت درخت  و جریمه نقدی که بر اساس مصوبه شورای شهر اجرا می شود./
کد خبر 237904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.