افتتاح 829 پروژه در حوزه توزیع برق اصفهان با اعتبار 86 میلیاردی

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 829 پروژه در شرکت توزیع برق استان و شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول موسي رضايي با اشاره به اینکه در سطوح توليد، انتقال و توزيع دركشور فعاليتهاي مطلوبی اجرایی شده است، اظهار کرد: در بخش توزيع در استان اصفهان هيچ روستاي بدون برق نداريم، در بخش انتقال نيز از پايداري شبكه خوبي برخوردار و در سطح كشور سرآمد هستيم.
وی با بیان اینکه امسال با مديريت بر توليد مصرف، تابستان را بدون خاموشي پشت سر گذاريم، افزود: با پيك شبكه 4046 مگاوات ايام پيك در سال جاری مطلوب بود چنانچه مديريت و جابجايي مصرف به خوبي انجام نمي شد اين رقم به 5 هزار مگاوات مي رسيد كه با همكاري صنايع، تغيير ساعات كاري و برنامه تعطيلات و تعميرات صنايع ما توانستيم از پيك عبور كنيم.
مديرعامل برق منطقه اي اصفهان بیان کرد: شبكه برق اصفهان به دليل قرار گرفتن در مسير شبكه برق كشور و همچنين كريدور شمال جنوب كشور از اهميت بالايي برخوردار است و برق منطقه اي اصفهان به دليل استقرار در اين منطقه نقش استراتژيك دارد.
2 ميليون و 700 هزار مشترک در سه شركت توزيع برق شهرستان اصفهان
وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت برق اصفهان داراي 2 ميليون و 700 هزار مشترک در سه شركت توزيع برق شهرستان اصفهان، توزيع برق استان اصفهان و توزيع برق چهارمحال و بختياري و همچنين 40 مشترک صنعتي بزرگ در حوزه تحت مديريت برق منطقه اي اصفهان است كه به آنها برق رساني می شود.
موسي رضايي با بیان اینکه در دهه فجر امسال 12 پروژه فوق توزيع و انتقال را با هزينه اي بالغ بر 440 ميليارد ريال به بهره برداري رسید، گفت: عمليات اجرايي پروژه ايستگاه 63 به 20 كيلوولت محمودآباد نيز با هزينه اي معادل 40 ميليارد ريال آغاز شد كه طرح هاي مذكور مجموعا 480 ميليارد ريال هزينه در برداشته است.
وي تاكيد كرد: با بهره برداري از پروژه هاي مذكور 5/1 درصد به ميزان تاسيسات فوق توزيع برق استان اصفهان اضافه مي شود.
مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان با مقايسه خطوط، تاسيسات و پست هاي زيربار برق اصفهان نسبت به سال 57، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفيت ايستگاه هاي انتقال و فوق توزيع برق اصفهان 18163 مگاولت آمپر است كه با ظرفيت 1892 مگاولت آمپر اين ايستگاه ها در سال 57 حدودا 10 برابر شده است.
وي افزود: خطوط انتقال و فوق توزيع نيز با 9673 كيلومتر مدار نسبت به ظرفيت 1479 كيلومتر مدار سال 57 از رشد بالاي برخوردار بوده است. 
افتتاح 644 پروژه با اعتبار 68 میلیاردی در شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان
رضایی به پروژه هاي قابل افتتاح شركت هاي توزيع برق استان و شهرستان اصفهان اشاره كرد و گفت: فعاليت هاي شركت توزيع برق شهرستان اصفهان با 644 پروژه با اعتباري بالغ بر 68 ميليارد تومان و شركت توزيع برق استان اصفهان با 185 پروژه و اعتباري معادل 18 ميليارد تومان در زمينه بازسازي شبكه هاي فرسوده، كاهش تلفات، روشنايي معابر، افزايش مشتركين، زميني سازي شبكه ها و افزايش قابليت اطمينان شبكه است كه در دهه مبارك فجر به بهره برداري رسيد.
وی در خصوص طرح هاي آتي اين شركت، یادآور شد: در حال حاضر يكي از كارهاي برق منطقه اي اصفهان با وجود كمبود نقدينگي گرفتن اعتبار از بانك توسعه اسلامي است كه جهت ساخت 5 پست انتقال 400 كيلوولت هاتف، هسنيجه و جهان بين و پست هاي 230 كيلوولت لنجان و سميرم در سطح استان هاي اصفهان و چهارمحال و بختياري تخصيص يافته كه طي دو سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان ديگر برنامه اين شركت را استفاده از منابع فايناس ريالي و ارزي براي 30 پروژه فوق توزيع و انتقال، عنوان كرد و گفت: پروژه هاي مذكور تعريف و طرح هاي آن آماده شده و مذاكرات مقدماتي آن نيز انجام شده است.
وی ادامه داد: در حوزه انرژي هاي تجديدپذير با توجه به پتانسيل مناسب استان اصفهان در زمينه انرژي خورشيدي كارهاي گسترده اي در زمينه جذب سرمايه گذاري و افزايش آن انجام شده و 185 كيلووات نيروگاه خورشيدي در ساختمان معاونت بهره برداري برق منطقه اي اصفهان وارد مدار شده است.
رضایی خاطر نشان کرد: در حوزه انرژي هاي نو با شهرداري اصفهان همكاري تنگاتنگي داريم و در همين راستا با يك شركت سرمايه گذار  ايراني- آلماني توافقنامه ايجاد 150 مگاوات نيروگاه خورشيدي در شرق اصفهان با همكاري شهرداري به امضا رسيده است.
وی اضافه کرد: همچنين مذاكراتي جهت ايجاد 10 مگاوات نيروگاه خورشيدي در جرقويه و 5 مگاوات در خور و بيابانك با بخش خصوصي انجام شده است.
مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان افزود: در زمينه انرژي باد نيز يك دكل 660 كيلوواتي باد با كمك شهرداري اصفهان در منطقه صفه اصفهان در سال 91 نصب شده و وارد مدار شده است.
وی ادامه داد: همچنين با نصب دكل هاي بادسنجي در مناطق مورچه خورت، قرقچي و چغاخور استان چهارمحال و بختياري براي نصب نيروگاه هاي بادي پتانسيل سنجي مي شود.
/21
کد خبر 219103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.