غرفه تامین اجتماعی در نمایشگاه فرش دستباف شنونده مشکلات بافندگان است

کارشناس عالی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با استقرار غرفه اداره کل تامین اجتماعی در نمایشگاه فرش دستباف، امکان دسترسی بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف به سوابق بیمه شان فراهم شده است.

به گزارش ایمنا عباس رحمتی با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه تخصصی-صادراتی فرش دستباف از 28 آبان تا 3 آذر، افزود: به پیشنهاد این سازمان، اداره کل تامین اجتماعی استان در نمایشگاه حاضر است و در قالب یک غرفه امکان دسترسی بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف به سوابق بیمه شان فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان هم اکنون در حدود 50 هزار نفر قالیباف بیمه شده دارد و همچنان 10 هزار نفر در لیست درخواست بیمه قرار دارند.
کارشناس عالی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: پرونده این 10 هزار نفر نیز در حال پیگیری است و تعدادی از آنها به تازگی قالیباف شده و برخی به دلیل تامین نشدن تعهد مالی دولتی در مورد بیمه شان، هنوز بیمه نشده اند.
وی تاکید کرد: در بیمه قالیبافان مبلغ 50 هزار تومان توسط فرد و 120 هزار تومان از سوی دولت به صورت ماهانه پرداخت می شود و بالطبع با به تعویق افتادن تعهد دولتی این روند کمی کند می شود.
رحمتی تصریح کرد: ماهانه به صورت رندم چند پرونده برای بازرسی انتخاب می شود و به کارگاه های قالیبافی افراد سر زده می شود و در صورت رویت اینکه فرد دیگر قالی نمی بافد، بیمه وی قطع خواهد شد.
وی تاکید کرد: ریشه اصلی نمایشگاه فرش دستباف، بافندگان هستند که تعداد زیادی از این افراد را بانوان تشکیل می دهند، این افراد در زمان برگزاری نمایشگاه فرش دستباف می توانند با مراجعه به غرفه تامین اجتماعی از وضعیت سابقه بیمه یا دفترچه بیمه های خود مطلع و سوالات فنی خود را مطرح کنند.
به گفته کارشناس عالی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین در جریان برگزاری شش روز برگزاری نمایشگاه فرش دستباف غرفه داران برای پیگیری بیمه خود و شاگردان شان می توانند به غرفه تامین اجتماعی مراجعه کنند.
 
کد خبر 211267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.