کارگاه های خوداتکایی و مهارت آموزی مدارس شبانه‌روزی استان اصفهان احيا مي‌شود

خبرگزاری ایمنا: مسوول مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش آموزان مدارس شبانه روزی اصفهان در کارگاه های خود اتکایی و مهارت آموزی علاوه بر فراگیری و پر کردن مناسب اوقات فراغت خود در خوابگاه ها می توانند به بحث درآمدزایی نیز بپردازند.

به گزارش ایمنا، مسوول مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، خبر داد: کارگاه های خود اتکایی و مهارت آموزی در مدارس شبانه روزی با هدف بهره گیری بیشتر از حضور دانش آموزان در فضای مدرسه و خوابگاه ها پس از 12 سال احیا شده است.
اعرابی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم برنامه های آموزشی این کارگاه ها، احیای مشاغل بومی و محلی است، گفت: فعالیت کارگاه های خود اتکایی، نزدیک به 8 سال پیش به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده بود.
وی افزود: بافت گلیم و قالیچه، پرورش قارچ، میوه های گلخانه ای، کشت زعفران، پرورش زنبور عسل و کندوداری، باغبانی منبت کاری، خیاطی و چرم دوزی، آموزش کمک های اولیه، سیم کشی ساختمان، تامین لوازم خانگی، آموزش های نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر عمده رشته های آموزشی در این کارگاه ها است. اعرابی ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون در استان اصفهان، 62 مدرسه شبانه روزی در مقطع متوسطه اول و دوم با هشت هزار دانش آموز وجود دارد، گفت: احیای این کارگاه ها در 20 مدرسه شبانه روزی در شهرستان های سمیرم، کوهپایه، بویین میان دشت، فریدون شهر، چادگان، فریدن، جلگه، گلپایگان و تیران و کرون اجرا شده است.
مسوول مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: دانش آموزان این مدارس علاوه بر فراگیری و پر کردن مناسب اوقات فراغت خود در فرصتی در خوابگاه ها می توانند به بحث درآمد زایی نیز بپردازند.
/73
کد خبر 185969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.