۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
نبود ثبات سرمایه گذاری از دلایل درآمدزا نبودن موقوفات منفعتی است

خبرگزاری ایمنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، تورم و نبود ثبات سرمایه گذاری در موقوفات را از دلایل درآمدزا نبودن موقوفات منفعتی در استان بیان کرد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام رضا صادقی ابراز داشت: در شرق اصفهان شرمنده مستاجرانی هستیم که بر روی زمین های کشاورزی فعالیت می کنند، اما به دلیل ناتوانی مالی در مضیقه هستند. 
وی افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد موقوفات این استان مزروعی است، خشکسالی مستمر هفت سال گذشته سبب قطعی درآمدزایی موقوفات شده به گونه ای که خشکسالی درآمد ۶۰ درصد موقوفات استان اصفهان را قطع کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بنیاد توسعه موقوفات با پیگیری های رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، تقویت شده و این بنیاد آماده واگذاری موقوفات به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است.
به گفته وی، تفاهم نامه اجرای ۱۶ طرح مهم در سال جاری در استان اصفهان بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، بنیاد توسعه موقوفات و بخش خصوصی به امضا رسیده است.
صادقی همچنین از بهره برداری چند طرح بزرگ در هفته وقف در این استان خبر داد و گفت: آبگرم "ورتون" مربوط به آب درمانی از جمله این طرح ها است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در آن هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افتتاح کاورانسرای عباسی در شهرستان کوهپایه را از دیگر طرح ها بیان کرد و افزود: برای اجرای این طرح نیز۹۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است. 
وی همچنین افتتاح مجتمع تجاری "ملاحیدر" در شهرستان خوانسار را از دیگر طرح ها برشمرد که با همکاری بخش خصوصی در هفته وقف به بهره برداری می رسد.
صادقی گفت: ۱۳ هزار و ۶۰۰ موقوفه در استان اصفهان وجود دارد که هفت هزار و ۶۰۰ موقوفه آن شامل مساجد، حسینیه ها، تکایا، دارالقرآن، زینبیه و ساختمان است و مابقی را موقوفه منفعتی تشکیل می دهد. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تورم و نبود ثبات سرمایه گذاری در موقوفات را از دیگر دلایل درآمدزا نبودن موقوفات منفعتی در استان اصفهان بیان کرد.

کد خبر 173064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.