۵ نام‌گذاری جدید در معابر و اماکن عمومی شهر تبریز

نام‌گذاری و تغییر نام چند کوچه و معبر در نقاط مختلف شهر در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در صدونودوپنجمین جلسه شورا نام‌گذاری و تغییر نام پنج کوچه و معبر را در دستور کار خود قرار دادند.

بر اساس اعلام کمیته نام‌گذاری اماکن و معابر عمومی شهر و کوچه بی‌نام در خیابان شهید بهشتی به نام «شهید جواد جدیری کاردی» نام‌گذاری شد.

درخواست تغییر نام بن بست نیلوفر واقع در خیابان تختی به سمت دادگستری، به نام «شهید اسماعیل بدر حداد» تصویب شد.

کوچه رحیم بنا واقع در خیابان عباسی سیلاب قوشخانه به نام «شهید بهنام پیغامی زرکان»، نام‌گذاری شد.

درخواست نام‌گذاری اهالی کوچه بی‌نام واقع خیابان شهید فاتح، کوی شهید جواد شجاعی به نام «شهید ابراهیم لطفی» تصویب شد.

همچنین زمین فوتبال واقع در شهرداری منطقه چهار تبریز روبه‌روی فرودگاه به نام شهدای هوانیروز، نام‌گذاری شد.

علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تغییر نام معابر به اسامی شهدای والامقام را مورد استقبال شورای انقلابی دانست و گفت: عملکرد این تغییر نام به نام شهدای عزیز، باید به مراجع علاقه‌مند و دستگاه‌های مربوطه همچنین عموم شهروندان اطلاع‌رسانی شود.

حجت‌الاسلام رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری ۳۱ اردیبهشت به نام روز اهدای عضو و تلاش‌های شهید حاج رسول زارع‌زاده در این حیطه، خواهشمندم در انتخاب نام معابر و اماکن، نام‌گذاری‌ای به نام ایشان انجام شود.

در این بین یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز خواستار نام‌گذاری سالن‌های ورزشی جدیدالاحداث به نام ورزشکاران شهید همچنین ورزشکاران شاخص شهر شد.

وی افزود: برخی اسطوره‌های ورزشی با وجود تلاش‌های بسیار در حوزه ورزش و سلامتی، گمنام مانده‌اند و با این اقدام به نوعی از زحمات آن‌ها قدردانی می‌شود.

روح‌الله دهقان‌نژاد، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با قدردانی از کمیته نام‌گذاری معابر خاطرنشان کرد: با سیستم جدید راه‌اندازی شده، تمام شهروندان می‌توانند پیشنهادهای خود مبنی بر نام‌گذاری معابر را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: برخلاف برخی ادعاها در خصوص مخالفت شورا با انتخاب اسامی ترکی برای معابر، مانعی در این خصوص وجود ندارد و در صورت پیشنهاد می‌توانیم از نام‌های ترکی استفاده کنیم.

وی افزود: در دوره فعلی مدیریت شهری نام هیچ شهیدی از معابر و محلات حذف نشده است و توجه کمیته نام‌گذاری به اسامی شهدا و ایثارگران قابل تقدیر است.

مهدی حافظ‌زاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اطلاع‌رسانی عمومی تمام مصوبات کمیته نام‌گذاری گفت: نماینده بنیاد شهید نیز عضو کمیته نام‌گذاری است و از روند نام‌گذاری‌های جدید اطلاع دارد.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای در راستای شفاف‌سازی خبر داد و افزود: سامانه منام (مدیریت معابر و اماکن شهری) در تبریز راه‌اندازی شده و پس از ارائه آموزش‌های لازم به مدیران امور ارتباطات و معاونین ترافیک و حمل‌ونقل مناطق ده‌گانه، پس از این هرگونه تغییر یا درخواست نام‌گذاری از این طریق انجام می‌شود.

کد خبر 754959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.