مدیران نگاه پیشگیری از جرم ندارند

دادستان بجنورد با انتقاد از عملکرد مدیران اجرایی در نگاه پیشگیرانه از جرائم، گفت: غفلت مدیران موجب می‌شود با تشکیل پرونده‌های قضایی، هزینه گزافی به دستگاه قضایی تحمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه بجنورد اظهار کرد: بر اساس تکالیف قانونی به‌ویژه موارد احصایی در اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم یکی از رسالت‌های ذاتی دستگاه قضائی به شمار می‌رود.

وی افزود: نگاه پیشگیرانه و بازدارنده در قیاس با سایر رویکردها کم‌هزینه‌تر است.

دادستان بجنورد با انتقاد از عملکرد ضعیف و انفعال، کم‌کاری، غفلت و بی‌توجهی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی در راستای به‌کارگیری اصول و موازین مبتنی‌بر نگاه پیشگیرانه مورد نظر قانون‌گذار، خاطرنشان کرد: وقتی این قسم از مقررات مورد غفلت واقع می‌شود، در واقع بار گزافی بر دوش دستگاه قضائی در قالب تشکیل پرونده‌های متعدد و افزایش حجم ورودی پرونده‌ها تحمیل می‌شود.

ایلالی گفت: اگر این تکالیف قانونی پیش‌تر انجام می‌شد و مسئولان ذی‌ربط در حوزه به‌کارگیری طرح‌ها و برنامه‌های بازدارنده مشارکت سازنده و فعال داشتند، وضعیت نامناسب فعلی رخ نمی‌داد.

وی با بیان اینکه از متولیان امور فرهنگی و محافل علمی و دانشگاهی خواست به طرق مقتضی از جمله برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ، ماهیت آسیب‌های اجتماعی و آثار و پیامدهای منفی و مخرب آن‌ها را برای جوانان و نوجوانان تشریح کنند، گفت: در موارد لازم، از ظرفیت دستگاه قضائی می توان بهره برد.

کد خبر 754867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.