حدود ۹۰ درصد نیازهای فولاد مبارکه بومی‌سازی شده است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: امروز نزدیک به ۹۰ درصد نیازهای ما بومی‌سازی شده است و به خودکفایی نزدیک شده‌ایم، از سویی با تمام محدودیت‌ها، فولاد مبارکه جزو بخش‌هایی بود که رکوردی بی‌سابقه را در تولید رقم زد؛ ایران جزو ۱۰ کشور برتر در تولید فولاد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدیاسر طیب‌نیا صبح امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در اختتامیه جام رسانه امید اظهار کرد: امروز و در این جمع تنها درباره یک واژه که شاه‌کلید حل مشکلات است صحبت می‌کنم، خط‌شکن بودن اسم رمز ما در تمام بحران‌ها بوده است و خواهد بود.

وی افزود: در شرایطی که همه راه‌ها بسته بود، عده‌ای از جان و آرزوهای خود می‌گذشتند و در این مسیر شهدای خط‌شکن بودند که راه را بر دیگران باز می‌کردند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: خط‌شکن بودن خصوصیات، ویژگی‌ها و شرایطی دارد و ادعای بزرگی است و اگر مدل مدیریت را نیز به این شیوه پیاده می‌کردیم، در اقتصاد، صنعت و دیگر زمینه‌ها مشکلی نداشته و ناامید نمی‌شدیم.

طیب‌نیا با یادآوری اینکه با گنجینه‌ای از مصادیق خط‌شکنی گاهی اوقات ناامید بوده و به مدل‌های وارداتی دیگران چشم دوخته‌ایم، بیان کرد: نخستین شاخص در خط‌شکن بودن، تعهد به حیثیت است تا مبادا دشمن متوجه دردمان شود؛ در این راستا همکاران در فولاد مبارکه می‌دانستند با مشکلاتی مواجه می‌شوند، در این مسیر بومی‌سازی یک راهبرد است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نزدیک به ۹۰ درصد نیازهایمان بومی‌سازی شده است و به خودکفایی نزدیک شده‌ایم، از سویی با تمام محدودیت‌ها فولاد مبارکه جزو بخش‌هایی بود که رکوردی بی‌سابقه در تولید رقم زد؛ ایران جزو ۱۰ کشور برتر در تولید فولاد است.

طیب‌نیا با اشاره به حمله سایبری که به فولاد مبارکه اتفاق افتاد، عنوان کرد: همکاران ریسک و مسئولیت این مسیر را پذیرفتند و خط را از توقف درآوردند و در کمتر از ۳۶ ساعت جریان تولید به حالت اولیه بازگشت.

وی گفت: به شرکت‌های داخلی اعتماد کردیم و طی دو سال اخیر نیروگاه و لوکومتیو را با بالاترین ظرفیت ساختیم و از ده‌ها شرکت در حوزه دانش‌بنیان حمایت کردیم؛ در این مسیر در فولاد مبارکه نگفتیم تنها فولاد تولید می‌کنیم، چراکه رسالت ما بسیار بالاتر از فولاد است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به خط‌شکنی شهید تهرانی‌مقدم در صنعت مطرح کرد: امروز در صنعت افرادی هستند که در حال خط‌شکنی هستند و مسیر شهید تهرانی‌مقدم را پیش گرفته‌اند.

طیب‌نیا اظهار کرد: فولاد مبارکه به نخستین صادرکننده غیرنفتی کشور تبدیل شده و سال گذشته نیز بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی کشور شد و امروز جایگزینی اقتصاد فولادی به‌جای نفت یک رؤیا نیست.

وی ادامه داد: در کنار فولاد غیرزنگی، ۱۴ نوع محصول فولادی جدید را تولید کردند و در این مسیر نه ناامید بودیم که تکنولوژی نداریم و نه از تحریم‌ها ترسیدیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: راه موفقیت در اقتصاد این است که امیدوارانه خط‌شکن باشیم، چراکه هر جامعه برای پیشرفت خود نیاز به خط‌شکن دارد.

طیب‌نیا عنوان کرد: در شرایطی که همه در موضوع آب دریا و اصفهان ناامید بودند، با محوریت و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه، امکان انتقال آب دریا به فولاد مبارکه طی کمتر از دو سال رقم‌خورد.

کد خبر 754823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.