۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
حوضچه عظیم ذخیره آب پاریس افتتاح شد

پاریس با افتتاح حوضچه عظیم ذخیره آب پیش از المپیک، یک محیط استثنایی در رودخانه سن برای ورزشکاران از سراسر جهان فراهم کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات فرانسوی از افتتاح یک حوضچه بزرگ ذخیره آب در پاریس خبر دادند که به‌منظور کمک به پاکسازی رودخانه سن ساخته شده و قرار است محل برگزاری شنای ماراتن در بازی‌های سه‌گانه المپیک و پارالمپیک پاریس و پس از آن دیگر بازی‌های قابل برگزار در این شهر باشد.

مسابقات شنا در این شهر سال گذشته به دلیل کیفیت پایین آب لغو شد. یکی از دلایل این آلودگی باران‌های شدیدی بود که فاضلاب‌های قدیمی شهر را تحت‌الشعاع قرار داد و باعث شد ترکیبی از آب باران و فاضلاب تصفیه‌نشده به رود سن سرازیر شود. به این ترتیب استانداردهای ایمنی رعایت نشد. پاریس با ایجاد این حوضچه بزرگ راه را بر تکرار ماجرا بست.

حوضچه عظیم ذخیره آب پاریس افتتاح شد

ساخت حوضچه ذخیره آب در پاریس

مخزن غول‌پیکر حفر شده در کنار ایستگاه قطار آسترلیتز پاریس قرار دارد و هدف آن جمع‌آوری آب اضافی باران و جلوگیری از ورود فاضلاب مملو از باکتری به رود سن است. این حوضچه می‌تواند معادل ۲۰ استخر شنای المپیک آب کثیف را در خود جای دهد که اکنون به جای ریختن شدن به رودخانه از طریق زهکشی طوفان تصفیه می‌شود.

حوضه ذخیره‌سازی جدید تضمین می‌کند که آب حتی در زمان طوفان‌های شدید نیز ذخیره می‌شود و به سطح آب کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به حالت عادی بازگردد. افتتاح این حوضچه آخرین گام پاریس به سوی رودخانه‌ای پاک‌تر است و به‌عنوان بخشی از مجموعه‌ای از تأسیسات جدید ساخته شده در پاریس برای تصفیه فاضلاب است.

در طول بازی‌های المپیک، آب ساعت سه صبح هر روز مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا مشخص شود آیا رویدادها می‌توانند طبق برنامه پیش بروند یا خیر. برگزارکنندگان اعلام کردند اگر نتایج مطابق با استانداردها نبود، رویدادها ممکن است چند روز به تعویق بیفتند.

هزینه تخمینی تلاش‌های پاکسازی ۱.۵ میلیارد دلار محاسبه شده که توسط مقامات ایالتی و محلی پرداخت شده است.

حوضچه عظیم ذخیره آب پاریس افتتاح شد

احیای حیات‌وحش رودخانه سن

پاریس طی ۱۰ سال گذشته ما شاهد بهبود قابل‌توجهی در کیفیت آب سن، بنابراین بازگشت ماهی‌ها و احیای حیات‌وحش در این رودخانه بوده است. حدود ۳۵ گونه ماهی در حال حاضر در بخش عبوری رودخانه از پاریس زندگی می‌کنند، در حالی که تنها سه‌گونه در دهه ۱۹۷۰ (زمانی که آب‌ها به دلیل فعالیت‌های صنعتی اطراف بسیار آلوده شدند) ساکن این بخش بوده‌اند. رود سن برای دهه‌ها به‌طور عمده به‌عنوان آبراهی برای حمل‌ونقل کالا و مردم یا به‌عنوان قبر آبی برای دوچرخه‌های دور ریخته شده و سایر زباله‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. شنا در این رود از سال ۱۹۲۳ غیرقانونی بوده است، اما مقامات پاریس در نظر دارند از سال آینده چندین بخش از آن را در طول تابستان به روی عموم باز کنند.

این رودخانه همچنین قرار است در قلب مراسم افتتاحیه باشکوه المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد که در آن بیش از ۲۰۰ هیئت ورزشکار با بیش از ۸۰ قایق در مرکز پاریس رژه می‌روند.

حوضچه عظیم ذخیره آب پاریس افتتاح شد

کد خبر 752204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.