رشد ۴۲ درصدی بازدید مسافران نوروزی از بناهای شاخص استان یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد از رشد ۴۲ درصدی بازدیدهای مسافران و گردشگران نوروزی از بناهای شاخص و اماکن تاریخی یزد خبر داد.

سیدمحمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: مجموع آمار اسکان یزد در بازه زمانی بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا پایان روز دهم فروردین سال جاری، ۳۹۴ هزار و ۱۴۷ نفر بوده است که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد دارد.

وی افزود: در این بخش مجموع آمار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی تعداد ۶۶ هزار و ۸۹۰ نفر، مجموع آمار اسکان در مدارس تعداد ۱۱۷ هزار و ۶۵ نفر و مجموع آمار اسکان در پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری ۸۶ هزار و ۶۵۰ نفر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: آمار اسکان استان در مراکز دارای مجوز مهمانسراهای ادارات، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی، ۳۷ هزار و ۱۱۱ نفر و مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز ۹۰ هزار و ۴۳۱ نفر است.

رستگاری با اشاره به اینکه مجموع آمار بازدید از بناهای شاخص از بیست‌وچهارم اسفند سال‌گذشته تا پایان روز دهم فروردین سال جاری، ۳۳۸ هزار و ۸۲۸ نفر بوده است از افزایش ۴۲ درصدی بازدیدها خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به افزایش میزان تردد ورودی و خروجی وسایل نقلیه به استان یزد گفت: در مجموع، آمار ورودی به استان در این بازه زمانی، ۷۳۹ هزار و ۲۸۴ دستگاه بوده است که افزایش ۶ درصدی تردد ورودی‌ها را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مجموع آمار تردد خروجی از استان هم در همین بازه زمانی ۷۳۴ هزار و ۸۳۹ دستگاه بود و در حال حاضر شاهد افرایش خروجی به میزان به ۲ درصد هستیم.

رستگاری تصریح کرد: مجموع مسافر ورودی به استان نیز در این بازه زمانی به وسیله قطار ۱۵ هزار و ۲۸۷ نفر و مجموع مسافر خروجی در این مدت ۱۴ هزار و ۲۵۶ نفر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: مجموع مسافران ورودی به استان از طریق پرواز هم، ۱۰ هزار و ۵۵۹ نفر و مجموع مسافران خروجی نیز ۱۱ هزار و ۴۶۱ نفر بوده است.

کد خبر 740443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.