پذیرای ایده‌های خلاقانه در حوزه امور قرآنی و مذهبی هستیم

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: پذیرای ایده‌های خلاقانه در حوزه امور قرآنی و مذهبی هستیم و مشتاقیم تا بستر طرح این ایده ها را برای نسل جوان فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد قطبی شب گذشته ۳ آبان ماه در مراسم اختتامیه جشنواره ایده های قرآنی که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: متاسفانه آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که ما سالهاست که در زمینه ترویج فرهنگی قرآن از قدرت خلاقیت مان بهره مند نشده ایم و آنچه در دست استفاده داریم همان است که توسط مردم درقدیم ابداع شده و ما تنها مصرف کننده آن بوده ایم.

وی ادامه داد: مثلا سالها پیش کسی ایده خلاقانه ای برای ساخت رحل قرآن داد و توانست این ابزار مفید را به متن زندگی مردم بیاورد. اما ما حتی در همین ابداعات هم تغییر مفیدی ایجاد نکردیم و نتوانستیم در این زمینه مبدع باشیم.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان نسلی خلاق است گفت: این نسل قدرت خلاقیت و نوآوری خود را در عرصه های بسیاری نشان داده اما متاسفانه تاکنون بستری برای طرح ایده های آنها در زمینه قرآنی و مذهبی فراهم نشده است.

حجت الاسلام قطبی ابداع قلم قرآنی را از جمله اقدامات قابل توجه در این زمینه دانست و گفت: این قلم تاکنون فروش زیادی در کشور داشته و توانسته مورد استقبال مردم واقع شود.

او طراحی المان های شهری را از عرصه های ارائه ایده های مذهبی دانست و گفت: طی سالهای اخیر تغییرات قابل توجهی در عرصه فضا و مبلمان شهری ایجاد شده که قابل تقدیر است. این المان ها قادرند تاثیرات زیادی بر ذهن انسان ها گذاشته و معانی و ارزش های زیادی را به آنها منتقل کنند.

وی ادامه داد: این عرصه بستر مناسبی برای طرح ابداعات و خلاقیت های نسل جوان در ارائه مفاهیم مذهبی و قرآنی است.

وی در پایان یادآور شد: هدف ما از برگزاری چنین جشنواره هایی این است که بتوانیم ایده های نو و خلاقانه را شناسایی کرده و از برکات آنها بهره مند شویم.

کد خبر 324974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.