کشف ۵۰ میلیارد فرار مالیاتی در یک شرکت تجاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف فرار مالیاتی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در یک شرکت تجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سبحانی فر اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف و هوشمندی خود از فرار مالیاتی توسط یکی از شرکت‌های تجاری مطلع و موضوع را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات تخصصی از اداره کل امور مالیاتی استان مشخص شد فردی سال ۹۵ این شرکت را در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسانده و سپس اقدام به اخذ کارت بازرگانی کرده و با تنظیم وکالت نامه رسمی در دفاتر اسناد رسمی مجوز استفاده از کارت بازرگانی خود را در اختیار افراد دیگر گذاشته است و این افراد با استفاده از این کارت‌ها اقدام به فعالیت اقتصادی و واردات کالا کردند که به علت پرداخت نکردن مالیات مربوطه پرونده فرار مالیاتی برای شرکت مربوطه تشکیل شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شرکت مذکور دارای ۵۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی است، اظهار داشت: مدیر شرکت و همسر وی به این پلیس احضار شدند و پس از مواجهه با اسناد و مدارک ارائه شده به ثبت شرکت و دریافت کارت بازرگانی و در واگذاری آن به افراد دیگر اعتراف کردند.

سبحانی فر گفت: در ادامه تمام ذی‌نفعان و استفاده کنندگان از کارت بازرگانی شناسایی و حساب‌های بانکی آنان در بانک‌های مختلف مسدود شد.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات، ۴۲ نفر از متهمان و ذی‌نفعان واقعی استفاده کننده از کارت بازرگانی شرکت صوری شناسایی و پس از انجام تحقیقات مقدماتی همگی آنان برای بررسی وضعیت مالیاتی و میزان مالیات متعلقه و پرداخت و تسویه حساب مالیاتی خود به اداره کل امور مالیاتی معرفی شدند.

کد خبر 755020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.