راه‌اندازی ۱۰ اقامتگاه جدید در کرمانشاه تا پایان سال جاری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، وحید امیری امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در سومین سمینار خانه‌های بوم‌گردی کشور در کرمانشاه، با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اظهار کرد: در حال حاضر از نظر تعداد کمی اقامتگاه‌های بوم‌گردی نسبت به سایر استان‌ها شرایط نسبتاً مناسبی داریم.

وی افزود: هم‌اکنون ۵۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید به این تعداد اضافه شود.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: با توجه به اینکه از نظر کمی تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان مناسب است، به دنبال ارتقای کیفی آن‌ها هستیم و برنامه‌هایی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

امیری یکی از راه‌های ارتقای کیفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی را برگزاری دوره‌های آموزشی برای آن‌ها عنوان کرد و افزود: در این رابطه برنامه‌های آموزشی مختلفی همچون سمینار امروز (سی‌ام اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه‌گذاران استقبال خوبی از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کرمانشاه دارند، گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۲۵ مورد موافقت اصولی برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان صادر شده که بخش عمده‌ای از آن‌ها به مرحله ایجاد و صدور پروانه بهره‌برداری خواهد رسید.

یاور عبیری، رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران نیز در این سمینار با اشاره به جایگاه آموزش در حوزه گردشگری اظهار کرد: طی یکی دو سال اخیر موضوع آموزش را به عنوان یک رویکرد مهم در دستور کار قرار داده‌ایم و با توجهی که به مسئله آموزش در اقامتگاه‌های بوم‌گردی شده، تحولات خوبی در این حوزه به وجود آمده است.

وی عنوان کرد: تدوین سرفصل‌های جدید آموزشی مخصوص جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی نهایی و به استان‌ها ارسال شده و به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

رئیس جامعه حرفه‌ای بوم‌گردی ایران با بیان اینکه سرفصل‌های جدید آموزشی انقلابی در حوزه آموزش برای جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور خواهد بود، عنوان کرد: نتیجه کیفی این تحولات را طی چند سال آینده خواهیم دید.

عبیری افزود: در این سمینار هم کارگاه‌های آموزشی همچون کارگاه تولید محتوای متنی، کارگاه ارتباط بوم‌گردی و اکوسیستم و طبیعت‌گردی و کارگاه خوراک زبان مشترک و نشست‌های هم‌اندیشی و تبادل تجربه با محوریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش اقامتگاه‌های بوم‌گردی در تنوع فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: سی‌ام اردیبهشت روز جهانی تنوع فرهنگی است و اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از مراکزی هستند که بیشترین تنوع فرهنگی را می‌توان در آن‌ها دید.

رئیس جامعه حرفه‌ای بوم‌گردی ایران افزود: تنوع فرهنگی موجود در اقامتگاه‌های بوم‌گردی این قابلیت را به آن‌ها بخشیده است که نه‌تنها در ایران، بلکه در دنیا بدرخشند.

کد خبر 755010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.