اهمیت مسئله جمعیت ریشه در لایه‌های تمدنی انقلاب اسلامی دارد

دبیر ستاد ملی جمعیت کشور گفت: اهمیت مسئله جمعیت و رصد و مراقبت از آن چیزی است که فراتر از دغدغه دولت‌ها و در لایه تمدنی انقلاب اسلامی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شکیبا محبی‌تبار در نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی در موضوع جمعیت اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار موضوع جمعیت را از موضوعات حیاتی نظام عنوان کردند و دستگاه‌های ذیل دفتر رهبری انقلاب موظف شدند که در این قضیه حضور فعال و مؤثر داشته باشند.

وی ترکیب ستاد برگزاری نماز جمعه، سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت کشور، وزارت بهداشت و ستاد ملی جمعیت در برگزاری نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی در موضوع جمعیت را اقدامی منحصربه‌فرد و هوشمندانه توصیف کرد و افزود: قلب کار را در دفتر امام جمعه تعریف کردیم، چرا که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، اما اهمیت این مسئله و رصد و مراقبت از آن چیزی است که فراتر از دغدغه دولت‌ها و در لایه تمدنی انقلاب اسلامی قرار دارد.

دبیر ستاد ملی جمعیت ادامه داد: اگر مسئله به این مهمی را منوط به دولت‌ها بدانیم، خطای بزرگ استراتژیک در حکمرانی است و در برقراری حکمرانی جمعیت باید هوشمندانه و با ذکاوت زلف کار را به جای محکمی گره بزنیم.

محبی‌تبار خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۱ زنگ خطر را به صدا درآوردند و در سال ۱۳۹۳ سیاست‌ها ابلاغ شد، چون در این هشت سال حساس که باید کار و عملی در این حوزه صورت می‌گرفت، هیچ همتی در دولت وجود نداشت و روزهای بدی را می‌گذراندیم. هیچ گوشی برای شنیدن دغدغه‌ها نبود و تنها مراکزی که ذیل انتصابات رهبری بودند همکاری کردند. با آمدن دولت انقلابی و رئیس‌جمهور که به‌شدت روی این موضوع همت دارند این حرکت شتابدار شده است.

وی تصریح کرد: این ترکیب و شکل کار هوشمندانه طراحی شده است تا کار به قوتی در دولت و دولت‌های دیگر پیگیری شود. اما این کار نیاز به مراقبت دائم دارد که سرمایه جوان کشور حفظ شود.

دبیر ستاد ملی جمعیت خاطرنشان کرد: قدم‌های اول مباحث آموزش و تبیینی است، اما نیاز به آموزش مباحث حکمرانی است و این کار منبری در کنار منبرها نباشد. حول این مسئله با دستگاه‌ها ارتباط گرفته شود و سیاست‌های کلی جمعیت مدنظر قرار گرفته شود.

منبع: فارس

کد خبر 754981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.