افتتاح «خانه کرامت» خانه خیرین شهر اصفهان/ خانواده‌محوری در برنامه‌های دهه کرامت مشهود بود

خادمان آستان قدس رضوی همراه با پرچم متبرک حرم مطهر رضوی امروز (یکشنبه) هم‌زمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور پیدا کردند و اعضای شورا خاطرات، دیدگاه‌ها و اقدامات فرهنگی در شهر به‌ویژه در دهه کرامت را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خادمان آستان قدس رضوی همراه با پرچم متبرک حرم مطهر رضوی امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور پیدا کردند و در جریان این حضور، اعضای شورا به بیان خاطرات، دیدگاه‌ها و تشریح اقدامات فرهنگی در شهر به‌ویژه در دهه کرامت پرداختند.

افتتاح «خانه کرامت» خانه خیرین شهر اصفهان/ خانواده محوری در برنامه‌های دهه کرامت مشهود بود

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مشهد خانه دوم اصفهانی‌ها است، اظهار کرد: حسینیه اصفهانی‌ها در مشهد سابقه دیرینه دارد، این حسینیه در دست توسعه قرار دارد و در این راستا ۴۰۰ تخت جدید به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: این زیرساخت می‌تواند برای بهره‌مندی ۲۵ هزار نفر که مستقیم و غیرمستقیم برای مدیریت شهر کار می‌کنند و البته سایر مردم مورد استفاده قرار گیرد که از خیریه‌ها و خیرین درخواست می‌کنیم برای اینکه طرح توسعه حسینیه اصفهانی‌ها زودتر به پایان برسد، کمک‌رسان باشند.

افتتاح «خانه کرامت» خانه خیرین شهر اصفهان/ خانواده محوری در برنامه‌های دهه کرامت مشهود بود

ظرفیت‌های اقامتی ارزان‌قیمت برای دانش‌آموزان و نوجوانان فراهم شود

احمد شریعتی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه در شهر اصفهان در چندین نقطه از جمله در منطقه ۱۵ صلوات خاصه امام رضا (ع) پخش می‌شود، اظهار کرد: این اقدامات با تصمیماتی که در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرفته می‌شود در شهر اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: کاروان زیر سایه خورشید حرکت خوبی را در کشور انجام می‌دهد و شهرها را آکنده از نور معنویت امام رضا (ع) می‌کند، درخواست می‌کنم ظرفیت‌های اقامتی ارزان‌قیمت برای دانش‌آموزان و نوجوانان فراهم شود تا در این راستا از ظرفیت کلان‌شهرها نیز بهره‌مند شویم.

افتتاح «خانه کرامت» خانه خیرین شهر اصفهان/ خانواده محوری در برنامه‌های دهه کرامت مشهود بود

«خانه کرامت»، خانه خیرین شهر اصفهان است

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال‌ها است در اصفهان رأس ساعت ۸ صبح و ۸ شب در معابر اصلی و میادین مرکزی شهر صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوها پخش می‌شود، اظهار کرد: با عنایت امام رضا (ع) در آستانه آغاز دو اتفاق مهم در اصفهان هستیم.

وی افزود: در راستای شبکه خادم‌یاران رضوی با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی شهرداری، کانون تخصصی عرصه خدماتی مرتبط با مأموریت و تخصص شهرداری در آستانه شکل‌گیری است و تفاهم‌نامه آن نیز با نمایندگی آستان قدس رضوی در اصفهان نوشته شده است تا نیاز مردم در مناطق محروم در موضوعات مختلف برطرف شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اقدام دوم تأسیس خانه خیرین است تا محلی برای اجتماع خیرین شهر باشد، افتتاحیه این مجموعه با عنوان خانه کرامت امروز انجام می‌شود که خانه خیرین شهر اصفهان خواهد شد.

افتتاح «خانه کرامت» خانه خیرین شهر اصفهان/ خانواده محوری در برنامه‌های دهه کرامت مشهود بود

خانواده‌محوری و عدالت جغرافیایی در برنامه‌های دهه کرامت مشهود بود

فرزانه کلاهدوزان، رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته در فضایی تنفس می‌کنیم که معطر به جشن‌هایی است که متعلق به امام رضا (ع) و خواهر مکرم ایشان است، اظهار کرد: از سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان که در نقاط مختلف شهر در این دهه برنامه‌ها و جشن‌هایی را برنامه‌ریزی و اجرا کردند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: خانواده‌محوری و عدالت جغرافیایی در برگزاری این برنامه‌ها مشهود بود که نشان می‌دهد به اهداف مورد نظر رسیده‌ایم؛ این جشن‌ها با توسعه نشاط اجتماعی و با هدف بهبود سرمایه اجتماعی برگزار شد.

افتتاح «خانه کرامت» خانه خیرین شهر اصفهان/ خانواده محوری در برنامه‌های دهه کرامت مشهود بود

مدیران شهری و مسئولان در چهارشنبه‌های رضوی، گره‌ای از کار مردم باز کنند

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه مدیران شهری و مسئولان با تاسی از سنت و روش امام رضا (ع) نسبت به زیردستان خود توجه داشتند، اظهار کرد: امام رضا (ع) حتی در روز شهادت نیز سفره خود را از خادمان خود جدا نکرد، در این راستا می‌طلبد که ما نیز در چهارشنبه‌های رضوی به نیت شیفت حرم امام رضا (ع) در دفتر مراجعات به مشکل مردم رسیدگی کنیم و گره‌ی از کار مردم باز کنیم.

کد خبر 754893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.