گرانی تدفین، اجساد کانادایی‌ها را سرگردان کرد

کانادایی‌ها به علت هزینه‌های سرسام‌آور تدفین و تشییع جنازه، اموات خود را تحویل نمی‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بعضی از استان‌های کانادا در سال‌های اخیر شاهد افزایش اجساد بی‌صاحب بوده‌اند که هیچ‌کس برای تحویل آن‌ها مراجعه نکرده است. نزدیکان، هزینه‌های گزاف تشییع جنازه را دلیلی مهم برای تدفین نکردن اجساد نزدیکان خود عنوان کرده‌اند.

این پدیده حداقل یک استان کانادا را بر آن داشته است تا یک انبار جدید برای تحویل اجساد بسازد. در این بین، تقاضا برای جمع‌آوری کمک‌های یادبود و تدفین افزایش یافته است. طبق برآوردها، هزینه کلی مراسم تدفین در کانادا در بالاترین سطح از حدود ۶ هزار دلار در سال ۱۹۹۸ به حدود ۸۸۰۰ دلار افزایش یافته است.

گرانی تدفین، اجساد کانادایی‌ها را سرگردان کرد

رئیس پزشکی قانونی انتاریو در این رابطه گفت: «در انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان کانادا، تعداد اجساد بی‌صاحب در سال ۲۰۲۳ از ۲۴۲ مورد در سال ۲۰۱۳ به ۱۱۸۳ نفر افزایش یافته است.»

در کبک، تعداد اجساد بدون صاحب در سال ۲۰۲۳ از ۶۶ جسد در سال ۲۰۱۳ به ۱۸۳ مورد افزایش یافته است. در آلبرتا، تعداد اجسادی که هیچ اقوامی برای دریافت آن‌ها یافت نشده از ۸۰ مورد در سال ۲۰۱۶ به ۲۰۰ نفر در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. در بیشتر این موارد، اقوام نزدیک شناسایی می‌شوند، اما به دلایل مختلف نمی‌توانند جسد را دریافت کنند که رایج‌ترین آن‌ها نداشتن پول است. اکنون سردخانه‌های بعضی از بیمارستان‌های این کشور به انبار دائمی برای نگهداری اجساد تبدیل شده است.

مسئولان می‌گویند که حمایت دولت از مراسم تشییع جنازه نتوانسته است با افزایش هزینه‌های مراسم خاک‌سپاری همگام شود. دولت فدرال در بودجه ماه آوریل، ۲۵۰۰ دلار کانادا را به مزایای طرح بازنشستگی این کشور اضافه کرد، اما گویا کافی نبوده است.

گرانی تدفین، اجساد کانادایی‌ها را سرگردان کرد

کد خبر 754876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.