اجرای طرح ساماندهی پاتوق شهری در محله کوهانستان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای اقدامات محله‌محور طرح ساماندهی پاتوق شهری محله کوهانستان در مساحتی بیش از ۱۵۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به اجرا درآمد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث پاتوق‌های محلی یکی از گام‌های مدیریت شهری در تحقق محله‌گرایی و ارتقای سطح سلامت جسم و روح شهروندان است و می‌توان گفت پاتوق‌های محلی با ویژگی خودمانی بودن و آرامش‌بخشی، جزئی از کانون‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن فرهنگ اصیل و سنتی اسلامی در ساخت پاتوق‌های شهری افزود: در راستای اقدامات محله‌محور، طرح ساماندهی پاتوق شهری محله کوهانستان شامل اجرای دیوارنگاره و اجرای مبلمان شهری با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با پیگیری واحد زیباسازی این منطقه در راستای ترویج آرامش بصری، زیباسازی و آراستگی منظر شهری، اجرای دیوارنگاره روی ۱۵۰ متر مربع از دیوارهای این پاتوق با بهره‌گیری از هنر شهری در حال انجام است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: در حال حاضر اقدامات خوبی در منطقه ۹ شهرداری برای زیباسازی منظر شهری، توسعه پاتوق‌های محلی و بوستان‌ها انجام شده است که علاوه بر تقویت هویت محلی و همبستگی اهالی این منطقه، نقش مؤثری در افزایش سلامت عمومی شهروندان دارد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ساماندهی پاتوق‌های محلی کاهش نقاط بی‌دفاع شهری، تلاش برای قوی‌تر شدن تعاملات اجتماعی و ارتقای کیفیت محیط شهری است تا سرزندگی و حس تعلق به محله و امنیت اجتماعی محلات شهرمان تقویت شود.

کد خبر 754839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.