اجرای طرح «هرکلاس یک قفسه کتاب» در مدارس سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از امروز در مدارس سطح استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمدرضا سالاری، امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در زاهدان اظهار کرد: این طرح دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب را آسان‌تر می‌کند و می‌تواند خلاقیت، اندیشه‌ورزی و قدرت تخیل کودکان و نوجوانان را پرورش دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: این کانون محلی است که کودکان و نوجوانان می‌توانند در آن به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و هنری بپردازند و یکی از مهم‌ترین ارکان این فعالیت‌ها، کتاب‌خوانی است.

وی ادامه داد: کتاب، دریچه‌ای به سوی دنیای جدید و دانایی است و می‌تواند خلاقیت، اندیشه‌ورزی و قدرت تخیل کودکان و نوجوانان را پرورش دهد و آنان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور کند.

سالاری اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» را تلاشی برای گسترش این فرهنگ در میان کودکان و نوجوانان دانست و بیان کرد: با اجرای این طرح، امیدواریم که دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب را آسان‌تر و آن‌ها را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنیم چرا که معتقدیم کتابخوانی، کلید موفقیت در زندگی است و می‌تواند به فرزندان ما کمک کند تا مسیر آینده خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

به گزارش ایمنا، طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» با مشارکت کانون و امور اجتماعی کشور آغاز شده است و براساس آن هر کلاس درس مجهز به یک کتابخانه با ۱۰۰ جلد کتاب و دو عنوان بازی و سرگرمی، در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد.

کد خبر 754687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.