ضرورت توجه مسئولان به احداث آزادراه ارومیه-تبریز

امام جمعه ارومیه با تأکید بر انجام سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌های مواصلاتی گفت: مسئولان از موضوع احداث آزادراه ارومیه - تبریز غفلت نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _جمعه، بیست‌وهشتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه با توجه به سی‌ام اردیبهشت روز ملی جمعیت اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های کلی نظام به خاطر اینکه مسئله پیری جمعیت کشور ما را تهدید می‌کند، مقام معظم رهبری سیاست‌هایی را ابلاغ کرده‌اند که مسئولان و مردم باید به آن توجه کنند.

وی افزود: مسئولان باید موانع ازدواج را حل و ازدواج جوانان را تسهیل کنند تا مسئله زاد و ولد با هدف جوانی جمعیت در کشور حل شود و جمعیت رشد کند و شاهد ایرانی قوی باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پیری جمعیت بزرگترین خطر برای کشور است و این جوانان هستند که از نظر اقتصادی و نظامی کشور را پویا نگه می‌دارند و همه در این راستا وظیفه دارند.

قریشی ادامه داد: بر اساس آمارهای غیررسمی حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط جنین در سطح کشور اتفاق می‌افتد و این موضوع حرام شرعی است، خداوند در قیامت و دنیا کیفر این کار را می‌دهد و در قرآن خداوند این کار را نهی کرده است و از لحاظ شرعی و قانونی این امر ایراد دارد.

وی با اشاره به سی‌ویکم اردیبهشت روز ملی اهدا عضو تصریح کرد: اهدا عضو مسئله‌ای خداپسندانه است و خداوند می‌فرماید اگر انسان یک نفر را از مرگ نجات دهد گویی تمامی انسان‌های عالم را از مرگ نجات داده است.

قریشی عنوان کرد: این مسئله در هیچ دین و مکتبی وجود ندارد و ثواب اهدا عضو پاداشی بزرگ در نزد خداوند دارد و در سطح کشور باید این امر فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سوم خرداد خاطرنشان کرد: سالروز آزادسازی خرمشهر نباید از یاد برود، چرا که فتح خرمشهر فتح زمین و سرزمین نبود بلکه فتح ارزش‌های اسلامی بود.

قریشی ادامه داد: فتح خرمشهر با از جان گذشتگی رزمندگان اسلام به دست آمد و برای تمامی شهدایی که جانشان برای امنیت و اقتدار نظام تقدیم کردند محشور شدن با شهدای کربلا را مسالت می‌کنم.

وی با اشاره به هوش مصنوعی و تلاش کشورها برای دست‌یابی به این علم عنوان کرد: در استان ما استعدادهای بسیار ارزشمند و متفکرین و دانشمندان زیادی وجود دارد و دانشگاه‌های استان به این موضوع اهمیت بدهند تا آذربایجان‌غربی در این حوزه در سطح کشور به رتبه اول برسد.

قریشی اظهار کرد: باید از لحاظ عملی به مرحله‌ای از پیشرفت برسیم تا دیگران نتوانند علیه کشور تهدیداتی داشته باشند.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر توجه مسئولان استانی به موضوع سرمایه‌گذاری گفت: تسهیل در سرمایه‌گذاری جهت افزایش سرمایه‌گذاری را باید شاهد باشیم تا شاهد ورود سرمایه‌گذاران به استان بوده و پیشرفت آذربایجان‌غربی باشیم.

قریشی با تأکید بر انجام سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌های مواصلاتی تأکید کرد: هم حمل‌ونقل هوایی، هم ریلی و هم زمینی باید در این راستا مدنظر باشد.

وی با انتقاد از عدم ایجاد اداره کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مدیریت راه آهن استان باید تبدیل به اداره کل شده و رشد داشته باشد و از موضوع احداث آزادراه ارومیه - تبریز نباید مسئولان غفلت کنند.

قریشی با انتقاد از کمبود پرواز در فرودگاه بین‌المللی ارومیه تصریح کرد: پروازها مناسب نیست و از سویی مسئولان باید به فکر چاره باشند و از سویی دیگر افرادی که توانایی مالی دارند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به مدیریت شهری و ذکر این نکته که بارها این مسائل عنوان شده است، افزود: باید به کمربندی دوم شهر و اتمام آن اهمیت داده شود و به مسئله ترافیک توجه شود.

کد خبر 754366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.