هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان/ مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی برای تقویت سامانه بارشی از فردا جمعه تا شنبه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت سامانه بارشی از صبح جمعه تا شنبه هفته آینده در استان گیلان است.

وی افزود: طی این مدت در استان بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد (گاهی شدید)، مه آلودگی، رعد و برق و نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی برای تقویت سامانه بارشی در استان خبر داد و افزود: آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در حمل‌ونقل جاده‌ای، لغزش و رانش، ریزش سنگ، خسارت به صنعت کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه طی این مدت دریا برای فعالیت دریانوردی نامناسب است، خاطرنشان کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان تاکید کرد: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی آب زمین‌های کشاورزی و خزانه‌های برنج و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی به‌ویژه مرغداری‌ها، گلخانه‌داران، باغداران و مزرعه‌داران، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، خودداری از چرا دام و اجتناب عشایر از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 754211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.