جذابیت‌های لیگ برتر منهای حاشیه‌ها

کارشناسان فوتبال کشورمان معتقدند فصل جاری مسابقات لیگ‌برتر در کنار حاشیه‌هایی که داشته، زیبایی و جذابیت نیز داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تنها سه هفته دیگر تا پایان فصل پر فراز و نشیب فوتبال ایران باقی‌مانده است و با وجود اینکه از میان پنج تیم مدعی در حال حاضر تنها سرخابی‌های پایتخت گزینه‌های اصلی قهرمانی هستند، همچنان تقابل تیم‌های بالای جدول با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

در قعر جدول مسابقات نیز شاهد بیدار شدن تیم‌های خوزستانی از خواب زمستانی هستیم و همین موضوع موجب شده جدال برای ماندن در لیگ برتر بازی‌های قعر جدول را نیز تماشایی کند، بی‌تردید تمام اهالی فوتبال اعتقاد دارند که لیگ بیست‌وسوم یکی از پرحاشیه‌ترین دوره‌های لیگ برتر ایران است که از همان سوت آغاز مسابقات تا هفته بیست‌وهفتم انواع حاشیه، بیانیه‌نویسی، قانون‌های جدید، جریمه‌های انضباطی و جوان‌گرایی را به خود دیده است.

از سوی دیگر تیمی همچون شمس‌آذر با درخشش در نخستین سال حضور خود در لیگ برتر عنوان پدیده را به خود اختصاص داد تا اهالی فوتبال همچنان به زیبایی‌های لیگ برتر امیدوار باشند.

حواشی، کیفیت فوتبال را کاهش داده است

محمود کلهر، کارشناس فوتبال کشورمان درباره وضعیت لیگ برتر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: بی‌تردید سه بازی پیش‌رو برای تمام تیم‌ها و به‌ویژه سرخابی‌ها حکم فینال را دارد. از نظر من جذابیت بازی‌های لیگ نیز به تقابل‌های حساس استقلال و پرسپولیس است، چراکه موجب شده سایر تیم‌ها با آمادگی بالا برابر آن‌ها صف‌آرایی کنند، تیم‌های پایین جدول نیز برای سرخابی‌ها خطرناک هستند و نتیجه مسابقات آن‌ها به مشخص شدن قهرمان کمک خواهد کرد. حساسیت هفته‌های پایانی موجب شده هواداران بیشتری در ورزشگاه حضور پیدا کنند، از نظر من قهرمان تیمی است که کمتر درگیر حواشی باشد.

وی می‌افزاید: سال‌ها است که حاشیه‌ها فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار داده است و از نظر من همین موضوع برای ما در تقابل‌های بین‌المللی مشکل ایجاد کرد، چراکه حاشیه‌های بسیار کیفیت فوتبال کشورمان را پایین آورده است. در تمام رده‌های سنی حاشیه وجود دارد و اگر این مسائل برطرف شود استعدادهای درخشانی به فوتبال ایران معرفی خواهند شد، برای بهتر شدن شرایط، مدیران باشگاه‌ها باید عملکرد بهتری داشته باشند تا تیم‌ها کمتر دچار حاشیه شوند.

جذابیت‌های لیگ برتر منهای حاشیه‌ها

فلسفه فوتبال باید تغییر کند

کلهر در رابطه با جوان‌گرایی مربیان در فصل جاری تصریح می‌کند: در فوتبال دنیا شاهد حضور بازیکن ۱۶ ساله در ترکیب تیم ملی هستیم و در لیگ‌های معتبر دنیا نیز بازیکنان جوان پا به توپ می‌شوند، بنابراین باید فلسفه فوتبال ایران نیز تغییر کند تا بازیکنان جوان در تیم‌های بزرگ حضور پیدا کنند، اگر شجاعت استفاده از جوانان وجود داشته باشد استعداد سوزی رقم نمی‌خورد؛ برای رسیدن به این مهم نیز باید زیر ساخت‌های لازم فراهم شود، نگاه مدیران تغییر و آکادمی‌ها حرفه‌ای‌تر فعالیت کنند.

وی ادامه می‌دهد: از نظر من شمس‌آذر عملکرد قابل توجهی داشته و به دلیل کسب نتایج مطلوب شایسته احترام است؛ افرادی همچون سعید دقیقی و مجید رضایی در این تیم با کمترین هزینه بیشترین کیفیت را ارائه داده‌اند.

کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون عملکرد تیم‌های میانه جدول خاطر نشان می‌کند: ذوب‌آهن نیز در این فصل فراز و نشیب بسیاری داشته است؛ سبزپوشان با اینکه بازی‌های خوبی ارائه داده‌اند، اما در بعضی تقابل‌های خود نتیجه را واگذار کرده‌اند. ملوان نیز عملکرد خوبی داشته است.

جذابیت‌های لیگ برتر منهای حاشیه‌ها

وضعیت فوتبال جنوب ناراحت کننده است

محمد برزگر، کارشناس فوتبال کشورمان درباره وضعیت لیگ برتر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: همواره بازی‌های آخر لیگ از جذابیت و حساسیت‌های بیشتری برخوردار بوده است، در فصل جاری نیز رقابت اصلی برای کسب عنوان قهرمانی میان دو تیم استقلال و پرسپولیس وجود دارد و از نظر من قرمزپوشان فوتبال روان‌تری را از خود به نمایش می‌گذارند.

وی می‌افزاید: اتفاقی که برای فوتبال خوزستان در حال رخ دادن است ناراحت کننده است، خوزستان همواره مهد فوتبال ایران بوده و استعدادهای بسیاری را در خود پرورش داده است‌. تیم‌های جنوبی بودجه به‌نسبت خوبی دارند و مسئولان باید کاری کنند که مشکلات آن‌ها برطرف شود. چراکه هواداران جنوبی با تیم‌های خود زندگی می‌کنند. تقویت زیر ساخت‌ها و روی کار آمدن افراد فوتبالی موجب می‌شود این مشکلات برطرف شود.

جذابیت‌های لیگ برتر منهای حاشیه‌ها

زمان جوان‌گرایی فرا رسیده است

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به حاشیه‌های فصل جاری تصریح می‌کند: تجربه ثابت کرده است هر کجا حاشیه وجود داشته باشد کیفیت کاهش پیدا می‌کند. چراکه این حواشی عملکرد تمام افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فوتبال ایران در فصل جاری حواشی بسیاری را به خود دیده است و امیدوارم فوتبال کشورمان به روزهای خوب خود بازگردد.

وی ادامه می‌دهد: از نظر من مربیانی که جوان‌گرایی می‌کنند کیفیت فنی بالایی دارند. چراکه هرچه اعتماد به جوانان بیشتر باشد انگیزه آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. از نظر من زمان جوان‌گرایی در فوتبال ایران فرا رسیده است. شاید تیم‌های مدعی به دنبال بازیکنان با تجربه باشند، اما استفاده از مهره‌های جویای نام در کنار افراد با تجربه نیز می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

وی اضافه می‌کند: شمس‌آذر تیم بسیار خوبی است که در اولین سال حضور خود در لیگ برتر بسیار امیدوار کننده ظاهر شد. ملوان نیز در فصل جاری با هدایت مهدی تارتار عملکرد مطلوبی ارائه داده است. به طور کلی بها دادن به تیم‌های شهرستانی اتفاق خوبی به شمار می‌رود که در فوتبال ایران رقم خورده است.

جذابیت‌های لیگ برتر منهای حاشیه‌ها

به گزارش ایمنا، همانگونه که کارشناسان فوتبال کشورمان اشاره کردند فصل جاری مسابقات با وجود اینکه از کیفیت فنی نسبتاً خوبی برخوردار بوده است، اما وجود حواشی بسیار موجب شده این کیفیت کمتر به چشم اهالی فوتبال بیاید.

در واقع تغییر نگاه مدیریتی، تقویت زیر ساخت‌ها و توجه به بازیکنان جوان از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در فصل آینده فوتبال ایران را به روزهای اوج بازگرداند.

کد خبر 754028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.