بهره‌برداری از تصفیه‌خانه پساب شمال شهر اصفهان تا نیمه نخست ۱۴۰۳

شهردار اصفهان با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه‌خانه پساب شمال شهر اصفهان تاکنون پیشرفت خوبی داشته است و تا نیمه نخست سال جاری شاهد افتتاح آن خواهیم بود، گفت: این اقدام نمودی از شهر تاب‌آور و بهترین عملکرد در سخت‌ترین شرایط برای زنده نگهداشتن باغ شهر اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: امروز از چند پروژه عمرانی بازدید کردیم که مهم‌ترین آن‌ها تصفیه‌خانه پساب شمال شهر اصفهان و در محدوده منطقه ۷ شهرداری بود که در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در اصفهان با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و آرام آرام باید وابستگی خود را از منابع زیرزمینی کم کنیم و منابع جایگزین را که مهم‌ترین آن پساب است، برای حفظ و نگهداشت فضای سبز شهر فعال کنیم، افزود: برای انجام این اقدام باید تصفیه خانه ثانویه پساب را در سطح شهر ایجاد، رینگ انتقال آب تصفیه شده برای فضای سبز و محیط‌های مختلف شهری فراهم و مخازنی پیش بینی کنیم که بتوانیم آب‌ها را ذخیره و هنگام نیاز از آن استفاده کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی شده است این مجموعه به‌تدریج در شهر کامل شود و به چرخه گردش پساب از مرحله تحویل تصفیه و انتقال به فضای سبز را بهره‌برداری کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه‌خانه پساب در شمال شهر اصفهان تاکنون پیشرفت خوبی داشته است و تا نیمه نخست سال جاری شاهد افتتاح آن خواهیم بود، گفت: این اقدام نمودی از شهر تاب آور و بهترین عملکرد در سخت‌ترین شرایط برای زنده نگه داشتن باغ شهر اصفهان است.

وی با اشاره به پروژه تعریض و ایمن‌سازی خروجی پل شریعتی به آزادراه معلم گفت: یکی از گلوگاه‌های ترافیکی شهر اصفهان در مسیر بعد از پل شریعتی به سوی آزادراه معلم است که به‌ویژه صبح و بعد از ظهر گره ترافیکی را در آن شاهد بودیم، از این‌رو مقرر شد طرح تعریض پل اجرا شود.

لزوم تسریع در اجرای پروژه تعریض پل شریعتی

شهردار اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه تعریض و ایمن‌سازی خروجی پل شریعتی به آزادراه معلم بهمن سال گذشته آغاز شد، اما طبق اعلام پلیس راهور در آستانه نوروز ۱۴۰۳ شهرداری مجبور به تعطیلی پروژه به دلیل رفت و آمد مسافران شد، اظهار کرد: پس از ایام نوروز پروژه بار دیگر فعال شد و کار با سرعت در حال اجرا است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: در این محور شهروندان دچار رنج و مشقت هستند که از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم، اما مسیر این پروژه به‌گونه‌ای طراحی شده است که حداقل گره ترافیکی را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که عملیات تعریض هرچه زودتر انجام شود، هر چند مسیر تردد قبلی فعال است، اما این انتظار که هرچه زودتر تعریض انجام شود، خواسته‌ای به‌حق است که امیدواریم با همت پیمانکار و افزایش سرعت اجرا، هرچه‌سریع‌تر شاهد بار ترافیکی روی بخش تعویض شده این محور باشیم.

کد خبر 753327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    آقای شهردار ادامه بلوار جانبازان دولت آباد که در محدوده ی شهر اصفهان است و در محدوده ی دولت آباد تکمیل شده است به کجا رسید