الکترونیکی‌سازی پرداخت عوارض نوسازی در شهرداری قم

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: در راستای سهولت در پرداخت با استفاده از شماره تلفن‌های املاک سطح شهر موجود در سایت شهرداری، توانستیم قبوض الکترونیکی را صادر و به تمام املاک سطح شهر قم ارسال کنیم.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به چاپ قبوض عوارض نوسازی اظهار کرد: در حوزه عوارض نوسازی طی سال‌های اخیر به اجبار قبوضی چاپ و به مردم ارسال می‌شد یا بعضی مواقع ارسال نیز صورت نمی‌گرفت و مردم برحسب مراجعه‌های حضوری به شهرداری، عوارض نوسازی پرداخت می‌کردند.

وی از چاپ قبوض الکترونیکی خبر داد و افزود: در راستای سهولت در پرداخت با استفاده از شماره تلفن‌های املاک سطح شهر موجود در سایت شهرداری، توانستیم قبوض الکترونیکی صادر و به تمام املاک سطح شهر قم ارسال کنیم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم خاطرنشان کرد: با این اقدام مسیر تسهیل‌گری برای شهروندان باز شد تا عوارض خود را به صورت آنی پرداخت کنند.

وحیدنیا در خصوص اجرای اقدامات فرهنگی در این زمینه تصریح کرد: مطابق ماده یک قانون نوسازی، نحوه صرف و هزینه عوارض نوسازی در مسائلی از جمله تأمین نیازمندی‌های شهری، احداث و توسعه معابر و ایجاد پارک‌ها، پارکینگ‌ها و حفظ باغ‌های عمومی است که این موارد باید به اطلاع شهروندان برسد.

وی اضافه کرد: تقویت اطلاع‌رسانی از نحوه هزینه‌کرد عوارض نوسازی در مسیر عمران و توسعه شهری موجب افزایش انگیزه و رغبت شهروندان نسبت به پرداخت عوارض شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: مردم شاهد عملکرد و صرف هزینه در حوزه‌های مختلفی همچون فضای سبز و رشد متوازن در مناطق شهری، پروژه‌های عمرانی هستند و این مسئله موجب بهبود وضعیت تحقق بودجه در حوزه عوارض نوسازی خواهد شد.

کد خبر 752876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.