پایان ۷۵ درصد از عملیات ایمن‌سازی کمربندی پرحادثه شیراز

شهردار شیراز از پایان ۷۵ درصدی عملیات ایمن‌سازی کمربندی جنوب شیراز خبر داد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی، یک کار جهادی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای خدمت‌گزاری به مردم در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی در بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی کمربندی جنوبی و آسفالت معابر سطح شهر در نوبت شب اظهار کرد: شهرداری مسیر ۱۸ کیلومتر از کمربندی را با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز تحویل گرفت و با گذشت یک سال از زمان آغاز اجرای پروژه ساماندهی تاکنون بالغ بر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: پرونده کمربندی شیراز دو دهه میان شورا و شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری و سایر دستگاه‌ها در حال رفت‌وآمد بود، اما سال گذشته در شورای اسلامی شهر فعلی مصوب شد که از ۴۲ کیلومتر طول کمربندی، ۱۸ کیلومتر از مسیر این محور از سلطان‌آباد تا پل امام حسن مجتبی (ع) را شهرداری تحویل بگیرد تا عملیات ایمن‌سازی، ساماندهی و بهسازی، پایش تصویری، تراش و ترمیم آسفالت انجام شود.

شهردار شیراز ادامه داد: هزینه عملیات اجرایی این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و در حال حاضر روند پیشرفت فیزیکی پروژه ۷۵ درصد است.

اسدی همچنین با اشاره به اجرای پروژه آسفالت معابر در سطح شهر تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که به صورت مستمر اجرای آن آغاز شد، جهش آسفالت بود که این طرح به‌صورت مستمر در سطح کلان‌شهر شیراز ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: پروژه‌هایی که در سطوح مختلف اجرای آن‌ها آغاز شده است را بتوانیم در موعد مقرر به پایان برسانیم و در خدمت شهروندان شیراز قرار گیرد.

شهردار شیراز همچنین درباره نصب تابلوهای روزشمار پایان پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: معتقد هستیم پروژه‌های اجرایی باید تابلو روزشمار داشته باشند تا زمان پایان اجرای پروژه مشخص باشد، از این رو در برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز نیز موضوع نصب تابلوهای روزشمار مصوب شده است و تا نیمه نخست خرداد برای همه پروژه‌های اجرایی تابلوی روزشمار نصب خواهد شد تا مردم از زمان بهره‌برداری پروژه‌ها مطلع شوند.

اسدی اضافه کرد: در شرایط سخت اقتصادی، یک کار جهادی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای خدمت‌گزاری به مردم در حال انجام است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه کرامت از رونمایی از سند سومین حرم اهل بیت (ع) خبر داد.

مسیر جدید کمربندی جایگزین مسیر فعلی خواهد شد

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید اظهار کرد: شهرداری شیراز با راه‌اندازی شیفت شبانه به نوعی مدل و نماد رفتار خوب جهادی را در سطح کشور مطرح کرد.

وی افزود: فعالیت در شیفت شب به نوعی یک تفکر بسیار خوب است که خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار قرار داده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص کمربندی شیراز افزود: این توافق با وزارت راه‌وشهرسازی صورت گرفته است که مسیر جدید و اصلی شیراز از کمربندی سه‌راهی قلات شروع شود و تا مسیرهای حسین الهاشمی، جاده شیراز، خان زنیان، سیاخ دارنگون، قلعه چوبی به مسیر کوار و پس از آن به پلیس راه پل فسا، بند امیر، رحمت‌آباد، بزرگراه شیراز-اصفهان و تنگ خیاره به آزادراه شیراز-اصفهان جدید مسیر کمربندی آینده خواهد بود.

عزیزی تاکید کرد: این موضوع در دستور کار است تا محور فعلی کمربندی جنوب شیراز، دیگر نقش کمربندی را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ضروری این بود که شهرداری این مسیر تعیین شده به جهت ساماندهی را تحویل بگیرد، اما به دلایل مختلف این اقدام دچار وقفه شده بود که اکنون حرکت و نگاه درست به جهت ساماندهی این محور آغاز شده است.

به گفته این نماینده مجلس، اقدام شهرداری شیراز در راه‌اندازی شیفت شب و اجرای پروژه‌ها نگاه به آینده است، نگاهی که باید به عنوان یک فرصت حمل‌ونقلی برای مردم شیراز و رفع مشکل مردم محقق شود.

عزیزی با بیان اینکه این اقدام خوب شهرداری در یک برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت مشکل مردم را رفع خواهد کرد، افزود: این حرکت خوب شهرداری شیراز در سایه برنامه راهبردی شورای اسلامی شهر شیراز است و زمانی که شورا تصمیمات هوشمندانه بگیرد و حامی اقدامات باشد، به‌طور قطع نتیجه آن رضایت‌بخش خواهد بود.

اتمام ۷۵ درصد از عملیات ایمن‌سازی کمربندی پر حادثه شیراز

۷۵ درصد از عملیات ایمن‌سازی کمربندی به پایان رسید

محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بازدید از این دو پروژه اظهار کرد: عملیات نوسازی و بهسازی کمربندی جنوب شیراز در انتهای سال ۱۴۰۱ با تدوین صورت‌جلسه میان شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان صورت گرفت که بر اساس آن مقرر شد شهرداری شیراز عملیات بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی شهر شیراز را با هدف ایجاد یک مساعدت انجام دهد.

وی افزود: پس از گذشت پنج ماه عملیات طراحی ساماندهی و بهسازی این محور انجام شد و در مرداد سال گذشته تاییدیه اول طرح گرفته شد و عملیات عمرانی آن به صورت رسمی آغاز شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: پس از گذشت ۹ ماه نزدیک به ۷۵ درصد از عملیات ایمن‌سازی کمربندی جنوب به پایان رسید، همچنین با توجه به اینکه کمربندی فاقد شانه راه بود، ۲۸ کیلومتر شانه‌سازی راه صورت گرفت و پس از آن به طول ۱۵ کیلومتر نصب نیوجرسی در طول کمربندی انجام شد که تأثیر بسیار زیادی در کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح در این محور داشت.

امین ادامه داد: در محور کمربندی جنوب شیراز بالغ بر ۸۰ هزار متر مربع عملیات تراش و ترمیم آسفالت در این محور صورت گرفت.

تکمیل تقاطع‌های کمربندی از دیگر اقدامات مورد اشاره معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص کمربندی جنوب بود و وی در این خصوص تصریح کرد: تکمیل تقاطع شهید فرصتیان و مسیر راست گرد آن و تکمیل سیستم روشنایی آن از دیگر اقدامات است و در این خصوص در تلاش هستیم با همکاری مشترک با شرکت توزیع برق شیراز، تأمین روشنایی بخشی از کمربندی با تأمین مصالح از طریق شهرداری و اجرا از طریق شرکت توزیع برق این کار انجام شود.

امین همچنین در خصوص روشنایی کمربندی افزود: تأمین روشنایی معابر جزو وظایف شهرداری‌ها نیست، اما در کمربندی موضوع متفاوت است و این مسیر یکی از محورهای استانی و حتی کشوری است که به گفته رئیس پلیس راهور یکی از راه‌های پرخطر کشور این کمربندی است.

وی خاطرنشان کرد: از مرداد سال گذشته عملیات تراش و ترمیم کمربندی آغاز شد و تاکنون ۹۰ درصد از کار انجام شده است و می‌توان گفت طی ۱۰ روز آینده با اجرای کار در دو شیفت شب و روز محدوده ۱۸ کیلومتری کمربندی در اختیار شهرداری شیراز، عملیات تراش و ترمیم آسفالت به پایان می‌رسد و محور به صورت کامل بازگشایی می‌شود.

نصب دوربین‌های مدار بسته جدید تا یک آینده در کمربندی

هادی شهدوست شیرازی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در این بازدید اظهار کرد: بیش از ۱۵۰۰ تابلو انتظامی و راهنما در مسیر نصب شده است و سرقت تابلوها به صفر رسیده است.

وی افزود: در شش نقطه عملیات نصب دوربین‌های ثبت تخلف در حال اجراست، اما یکی از مشکلاتی که در پروژه هم‌اکنون با آن مواجه هستیم، برق‌رسانی به پایه‌های دوربین‌ها است که این اقدام بر عهده شرکت توزیع برق است و در این خصوص در حال مذاکره هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد: تلاش می‌کنیم طی یک ماه آینده دوربین‌ها وارد مدار شوند تا وضعیت ترافیکی این محور بر اساس سرعت ساماندهی شود.

وزارت راه و نیرو به تعهدات خود در جهت تأمین روشنایی عمل کنند

رضا محمدیان، عضو و رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از پروژه ایمن‌سازی کمربندی شیراز اظهار کرد: کمربندی جنوبی مشکلات بحرانی داشت و شورا و شهرداری شیراز خارج از وظایف و تعهد خود پذیرفتند که موضوع ایمن‌سازی آن را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: این گلایه مطرح است که توجه دستگاه‌های دولتی به انجام وظایف خود بیشتر باشد، چرا که شورا و شهرداری هزینه‌ای که صرف این پروژه دارند، در یک پروژه دیگر جایگزین می‌کردند که رضایتمندی بیشتر مردم هم حاصل شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین تاکید کرد: وزارت راه و نیرو به تعهداتی که در راستای ساخت تقاطع‌های روی کمربندی و روشنایی آن دارند عمل کنند تا اقدامات بسیار خوبی که به جهت ایمنی مسیر توسط شهرداری شیراز انجام می‌شود، در ادامه محور کمربندی مسیری ایمن برای تردد مردم فراهم شود.

محمدیان همچنین در خصوص اجرای پروژه جهش آسفالت اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که آسفالت معابر اصلی از سوی سازمان عمران و بازآفرینی و معابر فرعی از سوی پیمانکار انجام شود تا حجم بسیار زیادی از معابر که دارای اشکال است، ساماندهی و مدیریت شود تا علاوه بر کیفیت بالای آسفالت عمر بیشتری داشته باشد.

در پایان این بازدید همچنین علی حسین عباسی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای جهش آسفالت در سطح معابر شهر شیراز، تاکنون بالغ بر ۲۴۰ هزار تن آسفالت تولید و پخش شده است که از این میزان ۱۰۰ هزار تن تولید و پخش آسفالت توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز انجام شده است، همچنین ۱۱۰ هزار تن آسفالت از سوی شهرداری‌های مناطق گرفته شد که اقدام به پخش در محلات کردند و ۱۷ هزار تن معاونت فنی و عمرانی برای اجرای پروژه زیر گویم و کوهسار مهدی (عج) به صورت حواله دریافت کرده است.

به گزارش ایمنا، پیش از واگذاری محور ۱۸ کیلومتری کمربندی به شهرداری شیراز، کمربندی شیراز از حادثه‌آفرین‌ترین و خطرناک‌ترین محورهای جاده‌ای در سطح کشور بود که در این خصوص شناسایی نقاط حادثه‌خیز، خط‌کشی‌ها و انسداد مسیرهای ورود و خروج صورت گرفت، از سوی دیگر با توجه به اینکه کمربندی شیراز به نظارت مجموعه راهور شیراز اضافه شد، حدود ۳۰ درصد تصادفات کاهش پیدا کرد.

کد خبر 752776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.