جولان گونه‌های ارزشمند حیات‌وحش در زیستگاه‌های گیلان + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از ثبت رکوردهای منحصر به فردی از حیات وحش کم نظیر و شاخص دنیا در شهرستان املش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حمزه عشوری امروز_ شنبه بیست و دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی چند ماهه محیط‌بان پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست امش تصاویر کم نظیری از گونه‌های شاخص و حمایت شده پلنگ، خرس، شوکا و مرال در یکی از زیستگاه‌های شهرستان به ثبت رسید که مشاهده این تصاویر، از غنای تنوع زیستی استان گیلان حکایت دارد.

وی افزود: تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد، اکوسیستم مطلوب و وجود امنیت در مناطق مختلف استان گیلان، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی در حفظ این گونه‌های ارزشمند تشکر کرد و از همه دوستداران طبیعت و حیات وحش خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی از نزدیک شدن به آنها خودداری کرده و چنین مشاهداتی را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

عشوری با ابراز خرسندی از این موضوع، آموزش و فرهنگ سازی، همراهی و همکاری جوامع محلی شرایط مساعد و امنیت زیستگاه را از عوامل اصلی حضور این گونه‌های ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش جمعیت این گونه‌های جانوری در این زیستگاه‌ها باشیم.

کد خبر 752471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.