به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در آئین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه این نشست برای نخستین بار برای مقام معلم برگزار شده است، اظهار کرد: فخری بالاتر از معلمی در عالم هستی وجود ندارد، چرا که هدایت جامعه با علم و تعلیم و تربیت است که با کمک معلمان انجام میشود، همچنین تعلیم و تربیت کار انبیا است.
دبیر شورای انقلاب فرهنگی و عضو هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه تحصیل علم برای مرد و زن واجب شرعی است، ادامه داد: تعلیم و تربیت باعث تحکیم خانواده و پیشرفت جامعه میشود.
خسروپناه با تاکید بر اینکه معلمی که علم نافع میآموزد فخر است، اضافه کرد: اگر علمی با خرد ناب شکل بگیرد میشود علم نافع، این موضوع ابعاد مختلفی دارد که در فرصتی دیگر به آن میپردازیم.
وی با اشاره به علم حکمت بنیان تصریح کرد: اگر عالمی علم پیدا کند اما گرفتار غرور شود رفتار اشتباهی داشته است. این مهم در آیههای قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
دبیر شورای انقلاب فرهنگی و عضو هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اضافه کرد: تواضع در احادیث و آیات مختلفی به ما توصیه شده است.
خسروپناه با تاکید بر لزوم حفاظت از تأمین کرامت و معیشت معلمان، افزود: اگر این مهم شکل گیرد معنویت در جامعه مفهوم پیدا میکند و اولویت رعایت شده است در این میان برنامه ریزی طی ده مرحله از سیاست گذاری تا تصدیگری باید انجام و اجرا شود.
وی با بیان اینکه اگر درست حکم رانی نداشته باشیم مسیر به خوبی پیش نمیرود، گفت: ساختار آموزش و پرورش باید آموزشی، پرورشی، پژوهشی، تربیت و مهارت محور باشد، تنها حفظ کُتب درسی نمیتواند ساختار را تغییر دهد
دبیر شورای انقلاب فرهنگی و عضو هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در پایان اضافه کرد: باید مفاهیم درسی از نگاه حفظ محور به عقلانیت محور تبدیل شود، امروز تمامی نهادهای مربوطه دغدغه اجرای این مهم را دارند که با تحقق آن تمامی فارغالتحصیلان عقلانیت و مهارت خواهند داشت.
نظر شما