ترویج استفاده از خودروهای برقی در بارسلونا با ابتکار جدید

بارسلونا جایی است که به ترتیب ۱۵ و ۴۰ درصد خودروهای الکتریکی اسپانیا و کاتالونیا در آن ثبت شده‌ است و این یعنی در اتخاذ تدابیری برای ارتقای وسایل نقلیه الکتریکی پیشرو است. این شهر اکنون راه‌حل شارژهای رباتی متحرک را برای تسهیل فرایند خدمات‌رسانی به خودروهای برقی اجرا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بزرگ‌ترین شبکه حمل‌ونقل عمومی جنوب اروپا، اندولا بارسلونا، در حال آزمایش دو راه‌حل فناوری جدید است که می‌تواند انقلابی در استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی در این شهر ایجاد و تقویت کند. یکی از آنها یک نقطه شارژ ربات متحرک است که برای سرویس‌دهی در پارکینگ‌ها طراحی شده است، در حالی که دیگری یک ایستگاه شارژ EV است که برای ساخت و نگهداری ارزان‌قیمت طراحی شده است.

این دو نمونه اولیه به عنوان بخشی از فراخوانی است که دو سال پیش توسط شورای شهر بارسلونا برای رویارویی با بعضی از چالش‌های گسترش حمل‌ونقل الکتریکی در شهر ایجاد شد. کل مرحله آزمایش این دو راه‌حل با هزینه ۱۶۰ هزار یورو انجام شده است.

بارسلون پیشرو در شارژرهای متحرک خودروهای برقی

بارسلونا پیشگام حمل‌ونقل الکتریکی

نقطه شارژ متحرک ZiGGY نامیده می‌شود و شامل یک ربات روی چرخ است که می‌تواند حرکت کند و به خودروهایی مستقر در پارکینگ خدمات‌رسانی کند، این امر می‌تواند امکان استفاده منعطف و بهینه‌سازی بهتر پارکینگ را فراهم کند.

نمونه اولیه دیگر به صورت محلی توسعه داده شده است و نقطه تمایز آن نیز در طراحی ارزان و پرکاربردش نهفته است. این مزایا گسترش سریع‌تر شبکه شارژ EV در بارسلونا را تشویق می‌کند و به‌نوبه خود رانندگان را ترغیب به خرید وسایل نقلیه الکتریکی بیشتری می‌کند.

اندولای بارسلونا بزرگترین شبکه عمومی نقاط شارژ EV برای وسایل نقلیه الکتریکی در جنوب اروپا است و در حال حاضر، این سرویس دارای هزار نقطه شارژ در سراسر پایتخت کاتالونیا، ۳۳۰۰ کاربر فعال و میانگین ۱۴ هزار شارژ ماهانه است.

بارسلونا جایی است که به ترتیب ۱۵ و ۴۰ درصد خودروهای الکتریکی اسپانیا و کاتالونیا در آن ثبت شده‌اند و این یعنی در اتخاذ تدابیری برای ارتقای وسایل نقلیه الکتریکی پیشرو است و یک مدل معیار برای سایر شهرهای جهان است.

بارسلون پیشرو در شارژرهای متحرک خودروهای برقی

کد خبر 751646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.