لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: امروزه نقش فناوری اطلاعات در تمام حوزه‌های مدیریت شهری بی‌بدیل و غیرقابل انکار است و لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند و الکترونیکی بوده که مبنا و اساس آن ایده‌های نو و فناورانه است.

احد عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری «ائل‌فن»، بزرگترین رویداد دانش‌آموزی شمال‌غرب کشور در ارومیه اظهار کرد: این رویداد شامل نمایشگاه اختراعات، ابتکارات، نوآوری‌ها و دستاوردهای دانش‌آموزان شمال‌غرب کشور است که در سه محور دانش‌آموزی، مدرسه‌ای و معلمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری ارومیه در این رویداد افزود: امروزه ما با بزرگ شدن شهرها و همچنین افزایش تنوع نیازهای شهروندان روبه‌رو هستیم و شهرداری‌ها از فضای گذشته خارج و وارد فاز جدیدی شده‌اند که این فضا نیازمند تحول و داشتن زیرساخت‌های متفاوت از گذشته است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: به علت تنوع وظایف و مسئولیت‌های مدیریت شهری و با توجه به اینکه روز به روز بر این مسئولیت‌ها نیز در حوزه‌های مختلف زندگی شهری افزوده می‌شود، مسائل مرتبط با مدیریت شهری نیز دچار پیچیدگی خاصی شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

عباس‌زاده تصریح کرد: فناوری اطلاعات از ابتدای ورود به عصر جدید همواره عامل حل مسائل و مشکلات و آسانی مسائل پیچیده و همچنین کمک به رفاه شهروندان است و همواره راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات و مسائل ارائه کرده است.

وی ادامه داد: امروزه نقش فناوری اطلاعات در تمام حوزه‌های مدیریت شهری بی‌بدیل و غیرقابل انکار است و لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند و الکترونیکی است که مبنا و اساس آن ایده‌های نو و فناورانه است.

عباس‌زاده عنوان کرد: ایجاد شهر هوشمند بدون ایجاد و توسعه شهرداری هوشمند غیرقابل امکان است و شهرداری هوشمند نیز نیازمند توسعه دانش و ایده‌ها در حوزه فناوری اطلاعات است که بخش مهمی از آن به دست دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان آینده‌سازان کشور قابل حل است.

وی جلب مشارکت آحاد شهروندان از تمام اقشار را یکی از ملزومات مدیریت کارآمد شهرها عنوان کرد و یادآور شد: افزایش مشارکت محلی موجب افزایش رضایت شهروندان می‌شود و از همین رو شهرداری ارومیه نیز در راستای جلب مشارکت شهروندان از تمام گروه‌های جامعه و به ویژه دانش‌آموزان و استفاده از ایده‌ها و خلاقیت‌های آنان یکی از حامیان و متولیان برگزاری رویداد بزرگ ائل‌فن بوده و اقدام به برگزاری این نمایشگاه و جشنواره کرده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: آنچه این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌های این حوزه متمایز می‌کند، نگاه فناورآنه به آبادانی و پیشرفت و میدان دادن به فعالان زیست‌بوم فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای رفع چالش‌های پیش رو در سطح استان است.

عباس‌زاده تصریح کرد: شهرداری ارومیه با توجه به نگاه حمایتی خود از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های بومی جهت توسعه و رفع چالش‌های موجود در مدیریت شهری، امیدوار به شرکت تمام نخبگان و شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری بوده است تا با همکاری و استفاده از دانش شرکت‌کنندگان، گامی بلند جهت آبادانی، توسعه شهر زیبای ارومیه با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود بردارند.

وی دستیابی به شهری هوشمند را لازمه داشتن شهری توسعه‌یافته و امن دانست و ادامه داد: یکی از اهداف شهرداری ارومیه در مشارکت برای برگزاری چنین رویدادی شناسایی استعدادها و حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌های نو و جدید در امور مربوط به مدیریت شهری و همچنین تشویق، تقویت و هدایت دانش آموزان مستعد به سمت قله‌های موفقیت و دانش است.

به گزارش ایمنا، رویداد ائل‌فن هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت با مشارکت شهرداری ارومیه، سپاه شهدا آذربایجان‌غربی، اداره کل آموزش و پرورش استان، بنیاد نخبگان و دانشگاه‌های ارومیه در حال برگزاری است.

کد خبر 751366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.