معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند

فرماندار تیران و کرون گفت: معلمان، دبیران و مربیان مدارس، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان را در برنامه مدرسه جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در گردهمایی معلمان و دبیران مدارس تیران و کرون اظهار کرد: مأموریت تعلیم و تربیت در اولویت اول بر عهده مدارس و مراحل بعدی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود که علاوه بر علم‌آموزی تربیت نیروی انسانی متعهد و توانمند برای جامعه بر عهده این نهاد قرار گرفته است.

وی افزود: انتقال مفاهیم علمی برای تربیت نیروی متخصص و کارشناس اقدامی بسیار مهم است که نظام آموزشی بر آن تمرکز داشته و طی دوره‌های تحصیلی مختلف این اقدام مهم را انجام می‌دهد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه علاوه بر علم آموزی و انتقال مفاهیم، آموزش مهارت‌های زندگی حائز اهمیت است، تصریح کرد: افراد در جامعه برای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی به فراگیری این دسته از مفاهیم نیاز دارند.

محمدی‌کیا ادامه داد: معلمان و مربیان در انجام فرآیندهای آموزشی به این مقوله توجه کرده و در کنار مبانی درسی و علمی به این دسته از موضوعات نیز بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دغدغه‌های اجتماعی با فراگیری مهارت‌های زندگی رفع شده و جامعه به نقطه مطلوب خواهد رسید.

فرماندار تیران و کرون در بخشی از سخنان خود به نگاه دولت سیزدهم به معلمان اشاره کرد و گفت: دولت با شناخت مأموریت مهم این قشر و جایگاه نظام تعلیم و تربیت، رفع نیازهای معلمان و معیشت این قشر را مورد توجه قرار داده است.

محمدی‌کیا با بیان اینکه موضوع رتبه‌بندی معلمان در این سال‌ها به ثمر نشسته است، افزود: اگر چه مشکلاتی در روند اجرایی این طرح وجود داشت اما بخش عمده‌ای از برکات این اقدام بهره‌مند شدند که دولت عزم جدی برای تکمیل و کیفیت بخشی به این برنامه دارد.

وی یادآور شد: تمام تلاش مدیریت شهرستان نیز بر ارتقا سطح کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی بوده و دستگاه‌های اداری نیز در این مسیر همکاری دارند.

حسین صائبی مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون در این مراسم به برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: زنگ سپاس معلم و تجلیل از معلمان مدارس با حضور مدیران دستگاه‌های اداری، شهروندان، انجمن‌های اولیا و مربیان و گروه‌های مردمی و تشکل‌های فرهنگی و هنری انجام شد.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۲۰ معلم، همیار معلم و مربی پرورشی در این شهرستان افزود: برترین‌ها به مرحله استانی معرفی و در منطقه نیز از آنان تجلیل شد.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: تجلیل از معلمان بازنشسته به سبب ۳۰ سال فعالیت در نظام تعلیم و تربیت شهرستان، همایش پیاده‌روی خانوادگی، گردهمایی معلمان و نشست تخصصی با موضوع شهید مطهری را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

کد خبر 751199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.