هلال احمر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای امدادی و پشتیبانی در زمان بحران‌ها است

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای امدادی و پشتیبانی در زمان بحران‌ها است و نقش کلیدی در ارائه خدمات اولیه و حیاتی به جامعه ایفا می‌کند.

وحید سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روز هلال احمر اظهار کرد: در دنیایی که هر لحظه شاهد تغییرات و حوادث ناگهانی هستیم، آمادگی برای مواجهه با شرایط اضطراری از اهمیت بالایی برخوردار است، جمعیت هلال احمر، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای امدادی و پشتیبانی در زمان بحران‌ها است و نقش کلیدی در ارائه خدمات اولیه و حیاتی به جامعه ایفا می‌کند، این جمعیت با تکیه بر اصول بشردوستانه و تعهد به ارزش‌های انسانی، تلاش می‌کند تا افراد را برای مقابله با چالش‌های پیش رو آماده سازد.

وی با اشاره به تقدیر از خدمات انسان‌دوستانه و داوطلبانه جمعیت هلال احمر و لزوم افزایش آگاهی عمومی درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های این جمعیت است، افزود: جمعیت هلال احمر به منظور گرامیداشت تلاش‌های این جمعیت و نیز ترویج اصول و ارزش‌های بشردوستانه بین‌المللی نام‌گذاری شده و نمادی از همبستگی و تعهد به ارائه کمک‌های بشردوستانه بدون توجه به مرزهای جغرافیایی و تفاوت‌های فرهنگی است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: در هفته بزرگداشت هلال احمر، دل‌هایمان با یاد و خاطره امدادگرانی که بی‌دریغ و با عشق خدمت کرده‌اند، گرم می‌شود، هلال احمر نه تنها نمادی از کمک و امید در زمان‌های سخت و بحرانی است، بلکه نشان‌دهنده یک روحیه بلند انسان‌دوستی و همبستگی اجتماعی در تمام اوقات است، این هفته فرصت مغتنمی برای یادآوری تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و فداکاری‌های امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

سلیمی اضافه کرد: افرادی که در هلال احمر خدمت می‌کنند، زندگی‌های بی‌شماری را نجات داده و به بهبود شرایط انسانی کمک کرده‌اند، هفته هلال احمر یادآور مسئولیت در قبال هم‌نوعان و اهمیت همدلی و همکاری است، بنابراین باید قدردان زحمات امدادگران، داوطلبان و تمام افرادی باشیم که در هلال احمر به خدمت‌رسانی مشغول هستند و با اخلاص و مهربانی، مأموریت‌های انسان دوستانه را پیش می‌برند.

وی گفت: هفته هلال احمر فرصتی برای بازتاب تلاش و فداکاری‌های بی‌دریغی است که توسط جمعیت هلال احمر و داوطلبان آن انجام شده است و برای قدردانی از انسان‌هایی است که با ارائه خدمات امدادی، درمانی، آموزشی و فرهنگی، زندگی‌های بسیاری را متحول کرده‌اند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به شعار سال جاری برای روز هلال احمر تصریح کرد: شعار امسال «با مشارکت شما، سربلندیم» است، لذا باید دست در دست هم دهیم و با الهام از نماد مقدس هلال احمر به پیشبرد اهداف والای بشردوستانه و ارتقای سطح سلامت و آموزش در جامعه کمک کنیم.

کد خبر 751157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.