تعهد ساخت ۱۰ هزار کلاس درس به کمک خیرین مدرسه‌ساز در استان اصفهان

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به تعهد ساخت ۱۰ هزار کلاس درس به کمک خیرین مدرسه‌ساز از هدفگذاری برای جذب تعهد ۲۰ هزار میلیارد ریالی در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی ملااحمدی امروز یکشنبه_سی‌ام اریبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در سوم خرداد سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تاکنون به همت اعضای این مجمع بیش از ۱۰ هزار کلاس احداث و تحویل اموزش و پرورش شده است.

وی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه‌سازی، اظهار کرد: بیش از دو هزار نفر خیر نیکوکار در عرصه مدرسه سازی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، خیرین مدرسه‌ساز استان نه تنها سازندگان ۱۰ هزار کلاس درس که به عنوان سازندگان برج‌های عشق و عاطفه و اندیشه تلقی می‌شوند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان درباره یک‌هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی توافق شده توسط خیرین مدرسه ساز در بیست و پنجمین جشنواره استان اصفهان گفت: تاکنون تعدادی از این تعهدات در حال ساخت و تعدادی در آستانه آغاز عملیات اجرایی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی بیش از دو هزار میلیارد تومان پروژه خیرساز در ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی به عنوان شاخصه بارز مجمع خیرین مدرسه‌ساز شناخته می‌شود که به برکت حضور خیرین، امروز شاهد جلب اعتماد عمومی نسبت به این نهاد مقدس هستیم.

ملااحمدی درباره انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی برای تجهیز هنرستان‌ها در این جشنواره افزود: ۷۰ درصد خیرین مدرسه ساز استان، عضو اتاق بازرگانی هستند، از این‌رو ۱۰۰ هنرستان در کنار یکصد واحد صنعتی استان با تاکید بر موضوع مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی احداث و تجهیز خواهد شد.

وی رویکردهای نوین جذب مشارکت را از محورهای بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز دانست و گفت: جامعه خیرین، حلقه واسط حاکمیت و مردم است، از این‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها باید خیرین به مردم معرفی و تکریم شوند تا موجب شناخت بیشتر شهروندان نسبت به امر مدرسه‌سازی، مدرسه یاری و تشویق آحاد جامعه در مشارکت اجتماعی شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان بهره‌مندی از مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را یکی از رویکردهای اساسی جشنواره خیرین مدرسه‌ساز دانست و اظهار کرد: امروز نیاز جدی در مدرسه سازی و مدرسه یاری برای صنایع به ویژه صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی مشهود است، هرچند فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان، مشارکت خوبی در مدرسه سازی داشته‌اند.

وی پیرامون ضرورت تغییر و به روز رسانی رویکرد جلب مشارکت مجمع خیرین با وجود هزینه‌های هنگفت مدرسه‌سازی، افزود: در این مسیر نیازمند شیوه‌های جدید جذب مشارکت هستیم، از این‌رو احداث مدارس چند خیری یا نیک اندیشان از راهکارهای بسیار تأثیرگذار در جلب این مشارکت‌ها است که در استان تا کنون ۳۴ مدرسه چند خیری در حال اجراست. مدارس نیک‌اندیشان، حس عمومی برای ساخت مدرسه را برای تمام اقشار جامعه در هر سطح مالی فراهم می‌کند.

ملااحمدی نقش جوانان و گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در میان آنها را نیز یکی از اهداف اصلی این جشنواره دانست که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود، ادامه داد: از ظرفیت دانش‌آموزی استان باید در گسترش فرهنگ خیر و نیک اندیشی استفاده شود تا شاهد تداوم این فرهنگ با ارزش در میان نسل‌های آینده باشیم.

وی تحقق عدالت آموزشی را به عنوان رویکرد جدی و نوین مجمع خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد و گفت: براین اساس برابر سیاست‌های برنامه‌ای کشور و سند تحول آموزش و پرورش، مطابق با قانون نصیب برابر آموزشی و عدالت آموزشی حرکت می‌کنیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به تشکیل کمیسیون مدرسه‌یاری در مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور و استان اصفهان، اظهار کرد: هم‌افزایی و شناسایی نقاط ضعف و قوت آموزشی و عمرانی از مهمترین وظایف این کمیسیون است.‌

وی با بیان اینکه طرح خشت به خشت تا بهشت به عنوان طرح ویژه مجمع خیرین در استان اصفهان است، افزود: در اجرای این طرح هر خانواده اصفهانی می‌تواند با حداقل ۱۰ هزار تومان برای ترویج امر خیر مدرسه سازی کمک کند.

ملااحمدی ادامه داد: در جشنواره دوره قبل در سال گذشته، مجموع تعهد خیران برای ساخت فضاهای آموزشی در استان ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که در این مدت پس از انعقاد توافق‌نامه‌های مربوطه، بسیاری از پروژه‌ها اجرا شد و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با پیش بینی احداث مدارس «آینده» گفت: این مدارس به دور از ساختار سنتی مدارس فعلی و بر اساس نیازهای جامعه و با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست و سبک سازی در بکارگیری مصالح، در دستور کار مجمع قرار خواهد گرفت.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به حضور ۴۴ نفر از خیران خارج از کشور در مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان، خاطر نشان کرد: اکنون ۴۲۵ پروژه مدرسه‌سازی در استان در حال اجراست که ۸۳ درصد آنها توسط خیران احداث می‌شود.

کد خبر 755067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.