مذاکرات آتش‌بس در غزه به‌زودی از سر گرفته خواهد شد

یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین از آغاز دوباره و قریب‌الوقوع مذاکرات مربوط به برقراری آتش‌بس در نوار غزه، در شهر قاهره، پایتخت مصر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین به شبکه المیادین اعلام کرد: مذاکرات درباره برقراری آتش بس در غزه در قاهره از سر گرفته خواهد شد.

این منبع بیان کرد: هیئتی از جنبش حماس به‌زودی برای ازسرگیری مذاکرات مربوط به برقراری آتش‌بس، راهی قاهره می‌شود.

منبع یاد شده اعلام کرد: مذاکرات در قاهره در سایه تداوم شکاف میان حماس و رژیم صهیونیستی از سر گرفته خواهد شد.

این منبع اضافه کرد: آمریکا فشار زیادی به میانجیگران مصری، قطری و نیز اشغالگران وارد آورده است تا توافق آتش‌بس حاصل شود.

دو روز قبل «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس اعلام کرد: این جنبش موضع خود در مذاکرات را به اطلاع میانجیگران رسانده است و بر موضع اعلام شده خود تاکید دارد.

وی با اشاره به کارشکنی رژیم صهیونیستی، آن را عامل ناموفق بودن مذاکرات دانسته و گفته بود: موضع مقاومت، پایان جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان به‌ویژه در مناطق شمالی غزه و افزایش امدادرسانی و آغاز بازسازی غزه است.

این در حالی است که جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید پیش‌تر گفت: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در تماسی تلفنی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که به مذاکره‌کنندگان خود اختیارات بیشتری بدهد تا در اسرع وقت به توافق برسند.

یک مقام آمریکایی نیز در این‌باره گفت که بایدن معتقد است، آتش‌بس باید بخشی از توافقنامه آزادی اسرا باشد، از این‌رو بایدن در تماس با نتانیاهو این پیام را مخابره کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اقدامات کافی برای توافق در مورد اسرا را انجام نمی‌دهد و وی باید انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهد.

در همین حال، تارنمای آمریکایی «آکسیوس» نیز گزارش داده بود که بر اساس طرح فعلی که در حال مذاکره است، احتمال دارد که آتش‌بسی شش‌هفته‌ای برقرار شود و ۴۰ نفر از اسرای صهیونیست شامل زنان و مردان بالای ۵۰ سال، نظامیان زن و مردانی که در شرایط پزشکی وخیمی هستند، آزاد شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 742138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.