تملک و احیای ملک قدیم بلدیه اراک در دست پیگیری است

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری اراک گفت: تملک ملک بلدیه قدیم این شهر واقع در میدان ارگ برای مرمت بازسازی و احیای این بنای تاریخی و انتقال ساختمان منطقه بافت تاریخی به این ملک، توسط شهرداری در دست پیگیری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، ابوالفضل شالی بگ امروز _دوشنبه پانزدهم آبان_ با تاکید بر اینکه حفظ بناهای تاریخی شهر یکی از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری اراک است، اظهار کرد: یکی از بناهای با ارزش تاریخی شهر، ملک قدیم بلدیه اراک واقع در میدان ارگ است.

وی افزود: در نظر داریم با تملک این ملک قدیمی و مرمت و بازسازی آن و در نهایت انتقال ساختمان منطقه بافت تاریخی شهرداری به این ملک، نسبت به احیای این بنای تاریخی اقدام کنیم.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری اراک تصریح کرد: مرمت و نگهداری خانه‌های تاریخی در راستای احیای هویت فرهنگی، تاریخی و محلی، در کانون توجه شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: مالکیت ملک قدیم بلدیه اراک شخصی است و شهرداری در نظر دارد با توافق با مالک و دریافت مجوز از شورای اسلامی شهر برای تملک آن، براساس ضوابط میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به مرمت و بازسازی و احیای آن اقدام کند.

کد خبر 702087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ج IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    1 0
    سلام الان مشگل اصلی اراک الودکی شدید عبور خودروهای عبوری از سنجان تا سه راه خمین و وروری وخروحیهای نازیبا و رسیدگی به جاده‌ای شهری بین شهری روستایی هست و تعریض خیابان‌ها و اتصال اونا بهم ترافیک کره‌های ترافیکی نصب جراغ چشمک زن خط کشی نور معابر وجادها در شب که مناسب نیست توسعه بازار روزها و نمایشگاه دریاچه مصنوعی و محلی برای تغذیه پرندگان و ماهی‌ها و اومدن اونا به شهر اتصال مراکز بخش بهم وتوسعه راه‌ها کاشت درختان کم آب بر زیاد همه جا راه خوابگاه دانشگاه بیاد تزدیک از داخل دانشگاه خودرو بره راههای داخلی دانشکاه پهن‌تر و کاشت درخت زیاد در اینجا و افزایش نور در شب تصرف دور تادور دانشگاه و افزایش ورودی وخروحیها کمد رو در بلوار کربلا و جاها دیگه و خیلی موارد دیکه