منابع مالی بانک‌ها به سمت توسعه و رونق تولید هدایت شود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بانک‌های دولتی و خصوصی استان، منابع مالی خود را به سمت توسعه و حمایت از بخش تولید هدایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: در سال جاری باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های اقتصادی استان فراهم شود.

وی با تاکید برای هماهنگی بیش از پیش بخش‌های دولتی و خصوصی، افزود: جلسات هم‌اندیشی برای شناسایی راهکارهای لازم جهت تأمین منابع مالی بخش خصوصی و حمایت از بخش تولید با جدیت تداوم داشته باشد و در این زمینه استفاده از بازار سرمایه و بورس مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین اولویت‌های توسعه‌ای آذربایجان غربی را بخش‌هایی چون صنعت، کشاورزی و گردشگری عنوان کرده و یادآور شد: اولویت دولت حمایت از سرمایه‌گذارانی است که عملکرد مثبتی در گذشته داشته و برنامه توسعه‌ای مشخصی برای آذربایجان غربی دارند.

معتمدیان به اهمیت برنامه‌ریزی برای جذب اعتبارات ملی نیز اشاره کرده و افزود: واحدهای بزرگ تولیدی و مجموعه‌هایی که از منابع استان استفاده می‌کنند، باید بخشی از درآمد خود را به سمت سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی هدایت کنند تا مردم استان نیز از این منابع نفع برند. این واحدها حساب‌های بانکی خود را در استان فعال کنند.

وی در ادامه با تاکید بر همکاری بانک‌های استان با بخش خصوصی، افزود: دستگاه‌های مختلف مکلف به استفاده از راهکارهای مختلف و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تأمین منابع مالی اجرای پروژه‌های عمرانی آذربایجان غربی هستند.

معتمدیان به استفاده از ظرفیت صندوق‌های ضمانت صادرات و توسعه نیز اشاره کرده و اظهار داشت: دستگاه‌های متولی با فعالان بخش خصوصی نشست‌های مستمر داشته و مشکلاتشان را در سطح ملی پیگیری کنند.

وی همچنین با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان غربی، افزود: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان در دولت سیزدهم به ۱۰۷ شرکت رسیده و در کنار ارتقای کمی، وضعیت این شرکت‌ها از لحاظ کیفی نیز باید بهبود یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانسته و تصریح کرد: از ظرفیت‌های ملی و استانی برای تأمین مطالبات شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان غربی استفاده شود.

کد خبر 754779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.