۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
اینجا رسانه‌ها امیدآفرینی می‌کنند

برگزاری نخستین‌دوره جام رسانه امید فرصتی است تا رسانه‌ها تمرین ویژه‌ای در حوزه تولید محتوای امیدآفرین داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اینجا سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی است و اهالی رسانه برای شرکت در مرحله کشوری جام امید رسانه گردهم آمده‌اند.

بنا به اعلام قبلی قرار است رویداد از ساعت ۷و نیم آغاز شود، اما بیشتر شرکت‌کنندگان از یک ساعت قبل شروع در محل برگزاری حاضر شده‌اند.

در سالن همایش تعدادی میز تعبیه شده، اما جوابگوی شرکت‌کنندگان در این رویداد نیست و جمع بیشتری در سالن کناری پشت میزها مستقر شده‌اند که هر کدام از میزها که از یک رسانه و از یک استان هستند، برخی استان‌ها تیم‌های بیشتری دارند و برخی کمتر.

محمدمهدی جگرگوشه، یکی از اهالی رسانه استان اردبیل با جدیت مشغول تدوین یک فیلم است، از او درباره حضور در جام رسانه امید می‌پرسیم که در جواب می‌گوید: شور و شوق زیادی اینجا حاکم است و همه تیم‌ها در حال تدوین محتوا هستند.

به نظر او، نکته جالب‌توجه این رویداد حضور شرکت‌کنندگان از همه رده‌های سنی است، همچنان‌که در کنار افراد میانسال، شرکت‌کننده نوجوان هم دیده می‌شود.

استان لرستان یکی دیگر از تیم‌های شرکت‌کننده است که با تیم پرتعدادی در این رویداد شرکت کرده و اعضای خستگی‌ناپذیر تیم در حال تولید محتوا هستند.

اینجا رسانه‌ها امیدآفرینی می‌کنند

پریسا قربانی، یکی از اعضای تیم معتقد است برگزاری جام رسانه امید اتفاق امیدوارکننده‌ای است که می‌تواند منجر به امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

او ادامه می‌دهد: نظام دستاوردهای زیادی داشته، اما در معرفی این دستاوردها کوتاهی شده که بخشی از این موضوع به رسانه‌ها و بخش دیگر به مسئولان باز می‌گردد.

قربانی به فراهم نشدن زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری جام رسانه امید انتقاد داشته و تاکید می‌کند ضعف اینترنت مشکلاتی را برای شرکت‌کنندگان ایجاد کرده است.

الیاس گندمی، مسئول تیم آذربایجان شرقی است که به همراه همکارانش در این رویداد تولید محتوا شرکت کرده‌اند و محتوای تهیه شده را در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر می‌کنند.

او با اشاره به اینکه دو تیم ۶ نفره از این استان در جام رسانه امید حضور یافته‌اند، می‌گوید: مخاطب سرمایه یک رسانه است و رسانه‌ها با اطلاع و آگاهی از نیاز مخاطبان و علایق آن‌ها باید اقدام به تولید محتوا کنند.

با اینکه بیش از ده ساعت از شروع جام رسانه امید سپری شده، تیم‌های شرکت‌کننده همچنان در تلاش برای تولید محتوا هستند، هرچند که آثار خستگی از چهره آن‌ها پیداست، اما امید به امیدآفرینی انگیزه آن‌ها برای ادامه تلاش برای کسب محتواهای دیگر دارد.

کد خبر 754742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.