تولید حدود ۹۶ میلیون تن پتروشیمی در سال ۱۴۰۲

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع گفت: شرکت پتروشیمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با حدود ۱.۵ میلیون تن تولید بوده اما امروز حدود ۹۶ مجتمع پتروشیمی حدود ۹۶ میلیون تن تولید داریم که در پایان سال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی شاهمیرزایی عصر امروز _شنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت_ در اختتامیه جام رسانه امید اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به همه ما نزدیک است‌و بر همین اساس اگر در این جهت به‌خوبی برنامه‌ریزی نکنیم، با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: در نقطه ویژه‌ای از جغرافیای کره زمین قرار گرفتیم چرا که در نقطه کانونی ذخایر عظیم نفت و گاز قرار داریم و در این مسیر امروز به برکت انقلاب اسلامی بر ۵۵۰ نوع از محصولات پتروشیمی رسیدیم.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۵۷ دارای یک برهه زمانی با حدود ۱.۵ میلیون تن تولید بوده اما امروز حدود ۹۶ مجتمع پتروشیمی حدود ۹۶ میلیون تن تولید داریم که در پایان سال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور می‌کند.

شاهمیرزایی با بیان اینکه در این دولت برنامه‌ریزی فشرده‌های انجام شد و یکی از مهم‌ترین ارکان برنامه تکمیل زنجیره است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده مایه مباهات‌است و در این راستا در سال جاری حدود ۱۵ مجتمع را در دستورکار داریم، همچنین تا پایان دولت از واردات کاتالیست نیز بی‌نیاز می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۰ طرح و پروژه در حال اجراست، در ۵ هاب بزرگ کشور نیز پیش‌بینی‌هایی برای منطقه جدید پتروشیمی صورت گرفته است‌

کد خبر 754724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.