آخرین اخبار درباره نحوه حضور دانش‌آموزان در امتحان نهایی بدون کارت ورود به جلسه

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای از دانش‌آموزان متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده‌اند خواست تا با ارائه شناسنامه در جلسات امتحانی حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای از دانش‌آموزان متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده‌اند خواست تا با ارائه شناسنامه در جلسات امتحانی حاضر شوند و نشانی حوزه آزمون خود را از طریق مدرسه محل تحصیل دریافت کنند، دانش‌آموزان و متقاضیان ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده‌اند، از طریق مدرسه محل تحصیل خود از آدرس حوزه آزمون خود مطلع خواهند شد، ️ بدیهی است این گروه از دانش‌آموزان تنها با ارائه شناسنامه می‌توانند در جلسه آزمون حضور یابند.

همچنین آن گروه از متقاضیان ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی (فارغ‌التحصیلان) که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده‌اند، با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش مناطق، از محل حوزه آزمون خود مطلع خواهند شد و با ارائه مدرک شناسایی معتبر و عکس‌دار می‌توانند در حوزه حضور یابند. این در حالی است که مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش روز گذشته جمعه، بیست و هشتم اردیبهشت نیز در اطلاعیه‌ای در خصوص کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نوبت خردادماه ۱۴۰۳ اعلام کرد «دریافت کارت ورود به جلسه تا یک ساعت قبل از آزمون امکان‌پذیر است، بنابراین تمام شرکت‌کنندگان با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، در جلسه آزمون حضور خواهند یافت.

بدون تردید در حال حاضر با عنایت به اهمیت تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون کنکور سراسری، برگزاری امن و سالم آزمون‌های نهایی خرداد و رفع دغدغه‌های دانش‌آموزان و والدین و آرامش‌بخشی به آن‌ها، یکی از اولویت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، بنابراین با تاکید بر اینکه با تمهیدات اتخاذ شده تمام داوطلبان کارت ورود به جلسه خود را دریافت و هیچ داوطلبی از آزمون محروم نخواهد ماند، از معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان درخواست می‌شود تا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را صرفاً از رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.»

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش نیز عنوان کرد: دانش‌آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نباشند و برای امتحانات آماده شوند.

وی افزود: امکان دریافت کارت ورود به جلسه تا یک ساعت قبل آزمون وجود دارد، دانش‌آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه نباشند.

زارعی گفت: اگر دانش‌آموزی نتواند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کند راه حل جایگزین برای احراز هویت پیش‌بینی شده است و می‌تواند با کارت شناسایی در جلسه شرکت کند.

این مرکز از معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها خواسته است تا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را تنها از رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.

مهم است که دانش‌آموزان قبل از آزمون‌ها به نکات زیر توجه ویژه داشته باشند:

دریافت کارت ورود به جلسه از درگاه my. medu.ir و توجه به ساعت و تاریخ برگزاری آزمون‌ها

همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحان و مدارک شناسایی معتبر عکس‌دار

حضور در حوزه اجرای آزمون حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع فرایند آزمون

توجه به موارد ممنوعه در حوزه برگزاری

همراه نداشتن گوشی تلفن همراه، ساعت هوشمند، هندزفری و نظایر آن

همراه نداشتن کتاب جزوه یادداشت و هرگونه اشیای مشکوک

کسب آگاهی از محل استقرار خود بر اساس تابلو راهنمای حوزه

رعایت نظم، آرامش و همکاری با عوامل حوزه امتحانی در انجام بازدید بدنی

همچنین دانش‌آموزان حین و پس از برگزاری آزمون‌های نهایی نیز به این نکات دقت کنند:

استقرار در شماره صندلی خود و کنترل اطلاعات کارت ورود به جلسه با برچسب صندلی و پاسخ‌برگ شخصی‌سازی شده

موارد الزامی در خصوص نحوه درج پاسخ‌ها در پاسخ‌برگ

توجه به زمان هر آزمون و اطمینان از درستی تعداد اوراق آزمون

خودداری از مخدوش شدن بارکد، پارگی و کثیفی و تا شدن پاسخ‌برگ

نوشتن پاسخ هر سوال در محل اختصاص داده شده و خودداری از نوشتن پاسخ سوالات در پشت پاسخ‌نامه یا برگه سوالات

توجه به پیام‌ها و دستورالعمل‌های گوینده سالن

همکاری در احراز هویت و تکمیل صورت‌جلسه حضور و غیاب

خودداری از ترک کردن صندلی خود بدون هماهنگی با مراقبین

تحویل پاسخنامه به مراقب حوزه با رعایت سکوت و هماهنگی با بالا بردن دست خود

خروج از سالن با رعایت نظم و آرامش

کد خبر 754611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خب به این اینا بگید وقتی حوزه امتحانی مشخص نیست با شناسنامه کجا بریم
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    با چه آرامشی برند امتحان بدهند. از پنج شنبه تا حالا بچه ها درگیر کارت ورود به جلسه هستند. همش حرف می زنید. تو عمل صفر هستید
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    با چه آرامشی برند امتحان بدهند. از پنج شنبه تا حالا بچه ها درگیر کارت ورود به جلسه هستند. همش حرف می زنید. تو عمل صفر هستید
  • احمدی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    13 1
    با چه آرامشی برند امتحان بدهند. از پنج شنبه تا حالا بچه ها درگیر کارت ورود به جلسه هستند. همش حرف می زنید. تو عمل صفر هستید
  • بهاره IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    واقعا خاک بر سر این وزارت آموزش و پرورش که توانایی صدور یک کارت ورود به جلسه رو ندارند چقدر استرس به خانواده ها و دانش آموزان وارد میکنید . واقعا بی شرف هستید
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    ما ۱۰ سال پشت کنکور هستیم و الان برای ترمیم معدل ثبت نام کردیم و یه شهر دیگه برای امتحانات انتخاب کردیم الان از کجا بفهمم محل آزمون کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟
  • الاهه IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    لغو شدن امتحان نهایی دینی فردا صحت دارد یا خیر